فعالیت ۲۶۱ واحد در حوزه صنایع پایین دستی پتروشیمی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین گفت: ۲۶۱ واحد بهره بردار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین در حوزه صنایع پایین دستی پتروشیمی و همچنین شیمیایی فعالیت می‌کنند.

رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین، گفت: ۲۶۱ واحد بهره بردار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین در حوزه صنایع پایین دستی پتروشیمی و همچنین شیمیایی فعالیت می‌کنند که ۴۰ واحد  آن  راکد و تعطیل هستند.

این مسوول گفت: نهضت احیای واحد‌های تولیدی راکد و تعطیل در کشور به راه افتاده و با توجه به ظرفیت‌های قزوین در بخش صنایع، این استان به عنوان پایلوت عارضه یابی و احیای صنایع پایین دستی پتروشیمی برگزیده شده است.

وی اظهار داشت: در راستای تفاهم نامه میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی، برای احیای واحد‌های راکد صنایع پایین دستی پتروشیمی از همه ظرفیت‌ها استفاده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین گفت: پیرو این تفاهم نامه ۱۶۲ واحد پایین دستی صنایع پتروشیمی و شیمیایی مستقر در شهرک‌های صنعتی قزوین عارضه یابی شدند.

این مسوول با بیان اینکه نزدیک به یک سوم واحد‌های تولیدی بهره بردار در شهرک‌های صنعتی قزوین صنایع پایین دست پتروشیمی و شیمیایی هستند، خاطرنشان کرد: احیای واحد‌های راکد صنایع پایین دست پتروشیمی کمک بزرگی به رونق تولید و اشتغال در استان قزوین خواهد کرد.

وی همچنین یادآور شد: ۱۴۱ واحد راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین در وضعیت راکد قرار دارند که برای احیا و بازگشت آن‌ها به چرخه تولید برنامه ریزی می‌کنیم.

هزینه‌های بالای تولید و مواد اولیه، دشواری در تامین مواد اولیه، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش، تعدد قوانین و مقررات و تغییر مکرر از جمله چالش‌ها و مشکلاتی بود که صنعتگران صنایع پایین دستی پتروشیمی در قزوین آن‌ها را در این نشست مطرح کردند.

استان قزوین دارای یک شهرک صنعتی، ۱۳ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی است.
۹۴۷ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی قزوین دارای پروانه بهره برداری هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.