ورود اوباما به میدان تبلیغ برای دموکرات‌ها در انتخابات کنگره

رئیس جمهور اسبق آمریکا برای کمک به پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات میان دوره‌ای وارد عمل شد.

باراک اوباما سفر‌های ایالتی را برای برگزاری گردهمایی و با هدف کمک به تقویت دموکرات‌ها در برابر جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای پیش‌رو آغاز کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، رئیس جمهور اسبق آمریکا امروز (جمعه) به ایالت جورجیا سفر کرد که از جمله ایالت‌های کلیدی و تعیین کننده در نتیجه انتخابات بشمار می‌رود و شنبه به میشیگان و ویسکانسین سفر خواهد کرد و هفته آینده در نوادا و پنسیلوانیا خواهد بود.

این برنامه سفر، شامل گردهمایی‌هایی با نامزد‌های دموکرات برای مناصب فدرال و ایالتی است، بایدن و دموکرات‌ها نیز همزمان در تلاش برای حفظ اکثریت دموکرات در مجلس نمایندگان و سنا هستند.

کارشناسان آمریکایی می‌گویند اوباما اکنون محبوب‌تر از دوره ریاست خود است و این «جو بایدن» است که با توجه به کاهش محبوبیت با چشم انداز چندان روشنی در انتخابات پیش رو روبرو نیست.

انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا قرار است هشت نوامبر (۱۷ آبان) برگزار شود. در این انتخابات تمامی ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۵ کرسی از یکصد کرسی مجلس سنا انتخاب می‌شوند. همزمان نامزد‌های دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات برای تصاحب سمت فرمانداری در ۳۶ ایالت آمریکا نیز به رقابت خواهند پرداخت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار