پیش بینی برداشت ۶ هزارتن برنج ازمزارع شالیزاری کهگیلویه

به گفته رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه امسال حدود ۶ هزار تن شلتوک از شالیزار‌های کهگیلویه برداشت می‌شود.

 حکمت الله نریمانی رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه با اشاره به سطح زیر کشت برنج در کهگیلویه گفت: از اوایل تیرماه کار نشاء برنج در۸۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کهگیلویه آغاز و تا اواسط مرداد ماه کار کشت به پایان رسید.

حکمت الله نریمانی می گوید: همجواری زمین‌ها زیر کشت برنج در کنار رودخانه مارون، جن و چشمه ها همچنین خاک خوب موغوب موجب شد که ارقام پرمحصولی مانند فجر، طارم، شمیم، چمپای محلی پا کوتا در این شهرستان کشت شود.

او با بیان اینکه ارقام کم محصولی مانند چمپا و گرده محلی نیز در کهگیلویه کشت می‌شود تصریح کرد: که پیش بینی می‌شود در هر هکتار بین ۵ تا ۸ تن شلتوک از این ارقام کم محصول برداشت شود.

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه به شرایط مناسب آب و هوایی در فصل کشت اشاره کرد و ابراز داشت: استفاده از بذر مناسب، برگزاری کارگاه و کلاس‌های ترویجی برای کشاورزان، حضور کارشناسان کشاورزی در مزارع که از سیاست‌های اصلی سازمان جهاد کشاورزی بوده سبب شد امسال شاهد برداشت خوبی باشیم.

نریمانی اضافه کرد: کار برداشت برنج از نیمه دوم مهرماه در شهرستان آغاز و تا اواسط آبان ماه ادامه دارد و برنج تولیدی در این شهرستان علاوه بر مصرف کشاورزان، در شهرستان‌ها و استان‌های همجوار نیز به فروش می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.