یک سال خشک دیگر پیش روی چهارمحال و بختیاری

بنا بر پیش‌بینی‌های اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری، کاهش بارش‌ها و وقوع خشکسالی برای سال آبی جدید (۱۴۰۱-۱۴۰۲) نیز تکرار می‌شود.

بنا بر پیش‌بینی‌های اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری، کاهش بارش‌ها و وقوع خشکسالی برای سال آبی جدید (۱۴۰۱-۱۴۰۲) نیز تکرار می‌شود به طوری‌که بارش‌های پاییز با تاخیر و از نیمه آذر آغاز می‌شود و به نرمال نمی‌رسد و بارش‌های زمستان نیز در برخی از نقاط استان کمتر از نرمال خواهد بود.

معصومه نوروزی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: علاوه‌بر کاهش بارش‌ها در پاییز و زمستان امسال، دما نیز بین یک تا یک و نیم درجه افزایش پیدا می‌کند که این وضعیت حاکی از آن است که سال خشکی را در پیش خواهیم داشت.


بیشتر بخوانید


معصومه نوروزی افزود: حتی اگر تغییراتی در پیش‌بینی‌ها و داده‌های هواشناسی رخ دهد و بارش‌ها در سال پیش رو به نرمال هم برسد، اما کمبود منابع آب به گونه‌ای است که باید همچنان خود را برای سازگاری با خشکسالی آماده کنیم.

وی اضافه کرد: وقوع یک دوره ۱۵ ساله خشکسالی استان را با کمبود بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیمتر معادل بارش‌های سه سال زراعی روبرو کرده است که جبران آن بسیار به سختی امکانپذیر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.