معاون وزیر صمت:

استفاده از ظرفیت‌های معدن سرمایه گذاری را در آبدانان هموار می‌کند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت‌های مختلف بخش معدن مانند گچ، مواد سلسیسی و آهک می‌تواند زمینه سرمایه گذاری را در مناطقی، چون شهرستان آبدانان فراهم آورد.

وجیه الله جعفری معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از کارخانه سیمان آبدانان گفت: در سفر به استان ایلام بخصوص شهر‌های حوزه جنوبی استان ایلام، مانند آبدانان به دنبال این هستیم که در حوزه صنعت و معدن این منطقه بررسی‌های لازم انجام شود تا بتوانیم با توجه به ظرفیت‌هایی که در این شهرستان‌ها وجود دارد، فعالیت‌های توسعه‌ای حوزه معادن را گسترش دهیم.

وی افزود: ایمیدرو به عنوان سازمان توسعه صنایع معادن در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای در حوزه سرمایه گذاری انجام می‌دهد که همکاران ما در شرکت‌های وابسته و خود ایمیدرو ظرف مدت ۲ ماه بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند تا بتوانیم سرمایه گذاری لازم از طریق شرکت‌های بخش خصوصی و شرکت‌های وابسته در منطقه انجام شود.

وی ادامه داد: ظرفیت‌هایی مانند گچ، مواد معدنی سلسیسی و آهک می‌تواند زمینه سرمایه گذاری را در این مناطق فراهم کند که این مهم نیازمند مطالعه و تهیه طرح‌های توجیه اقتصادی بوده که جزو برنامه‌های اصلی ما در این سفر است.

جعفری با اشاره به بازدید از کارخانه سیمان آبدانان مطرح کرد: عملیات اجرایی این پروژه سال ۸۳ آغاز شده که مشکلاتی در این حوزه به وجود آمده و مانع از به نتیجه رسیدن این پروژه شده است.

وی بیان کرد: سرمایه گذار تصمیم گرفته کار کارخانه سیمان آبدانان را در حوزه جدیدی آغاز کند و امیدواریم که این اتفاق در شهرستان آبدانان بیافتد و این پروژه به سرانجام برسد.

نماینده حوزه شمالی مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: ظرفیت‌هایی در حوزه صنعت و معدن استان به ویژه در حوزه معدن وجود دارد که مقرر شده ظرف ۲ ماه این ظرفیت‌ها در استان احصا و شناسایی شده و به سازمان ایمیدرو معرفی شود.

بهزاد علیزاده افزود: در بازدیدی که به همراه معاون وزیر صمت از کارخانه سیمان آبدانان در آب انار احداث شد، سرمایه گذار در این خصوص توضیحاتی دادند و قرار شد اقداماتی انجام شود و اگر از توان لازم برخوردار شدند کار ادامه یابد و اگر نتوانسنتد شرکت ایمیدرو برای انتخاب سرمایه گذار اقدامات لازم را انجام دهد.

وی اضافه کرد: انتظار از وزیر صمت و شرکت ایمیدرو می‌رود در احداث کارخانه سیمان آبدانان تسریع ایجاد شود چرا که یکی دغدغه‌های مردم این شهرستان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار