انتقاد پوتین از غرب و ترور سردار سلیمانی

رئیس جمهور روسیه در سخنانی از مواضع دوگانه غرب در مسائل بین المللی انتقاد کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در کنفرانس والدای گفت: غرب مدعی تمدن است، اما قواعد بازی را بر اساس منافع خود تغییر می‌دهد. در اوکراین کودتا و سردار قاسم سلیمانی را ترور کرد.

به گزارش اسپوتنیک، پوتین افزود: آنها سردار قاسم سلیمانی را ترور کردند و به آن اعتراف کردند. این چیست؟ ما کجا زندگی می‌کنیم؟ آنها کاملاً وجدان خود را از دست داده‌اند.

رئیس جمهور روسیه با تاکید بر اینکه غربی‌ها جنگ‌های اقتصادی به راه می‌اندازند، گفت: آن‌ها کشور‌ها را در محاصره قرار می‌دهند و کودتا می‌کنند. یکی از این کودتا‌ها سال ۲۰۱۴ باعث فاجعه در اوکراین شد. غربی‌ها از این کودتا حمایت و اعلام کردند چه مقدار پول برای این کودتا هزینه کردند. آن‌ها از هیچ چیزی ابا ندارند. به عنوان مثال، سردار سلیمانی را ترور کردند. او مقام رسمی یک کشور بود. آن‌ها او را در خاک کشور ثالث کشتند و به آن اعتراف کردند. ما کجا زندگی می‌کنیم؟

او افزود: رویکرد استعماری، غرب را کور کرده است. غرب به دنبال نابود کردن پیشرفت تمدن های دیگر است. غرب دچار برتراندیشی کور شده است و بر این تصور است که همه مناطق باید پیشرفت کنند و به سطح آن برسند. لیبرال های غرب رویکرد حذف فرهنگ یا فرهنگ حذف را در پیش گرفته‌اند. غرب بر این نظر است که هرگونه موضع مخالف ناقض آزادی ودموکراسی است.

رئيس جمهور روسيه افزود :​ بارها به غربی ها پیشنهاد ایجاد نظام مشترک امنیتی را مطرح کرده ایم که با مخالفت آنها مواجه شده است. آنها به دنبال سیطره بر جهان هستند. سرانجام اما آنها مجبور خواهند بود درباره آینده صحبت کنند.

پوتین همچنین گفت: غرب هرگونه دیدگاه جایگزین را تبلیغات خرابکارانه و تهدیدی برای دموکراسی می‌داند. ما باید به ارزش‌های سنتی همه مردم احترام بگذاریم، زیرا این به نفع همه از جمله غرب است. واشنگتن همچنان در تلاش برای تحمیل اراده و هژمونی خود است، اما مردم جهان با این سیاست موافقت نخواهند کرد. ما به دنبال ترویج صلح بودیم، اما غرب از این تلاش‌ها حمایت نکرد، بلکه فشار فزاینده‌ای بر ما تحمیل کرد.

او افزود: روسیه خود را دشمن غرب نمی‌داند. ما به دنبال هژمونی نیستیم و نمی‌خواهیم جهان به دو یا سه قطب وابسته باشد. در حال حاضر هیچ ثباتی در روابط با غرب وجود ندارد، آن‌ها توافق نامه امضا می‌کنند و سپس به راحتی آن را رد می‌کنند. ما باید بر اساس برابری همکاری و معامله کنیم و یک استراتژی به نفع همه ایجاد کنیم. ترکیب سازمان ملل باید تغییر کند تا تنوع جهان را بیشتر منعکس کند. مرحله هژمونی غرب در حال محو شدن است و یک دهه از قرارداد‌های مهم پیش روی ماست که در آن غرب نمی‌تواند در تصمیم خود تنها باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۶ آبان ۱۴۰۱
انتقام خون شهدای شیراز از استکبار جهانی گرفته می‌شود
آماده گرفتن انتقام خون پاک شهدا هستیم.
انتقام خون شهدای شیراز را از استکبار جهانی می‌گیریم.
Iran (Islamic Republic of)
ابی
۱۱:۴۸ ۰۶ آبان ۱۴۰۱
روحت شاد سردار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۵ ۰۶ آبان ۱۴۰۱
چرازمان شهادت سردار محکوم نکردی فقط ابراز تاسف وبیطرفی کردی اگران زمان باسپاه ایران بودی بساط امریکا رو ازمنطقه جمع میکردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۰۵ آبان ۱۴۰۱
جناب پوتین انشاالله تا پس گیری آلاسکا با اقتدار پیش بروید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۰۵ آبان ۱۴۰۱
ایرانی‌ها از سال 1357 تاکنون جنایت های آمریکا و متحدانش را فراموش نمی‌کنند
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۹:۳۱ ۰۵ آبان ۱۴۰۱
سردار دلها ، سردار سلیمانی روحت شاد
جات واقعا خالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۰۵ آبان ۱۴۰۱
آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل همچنان حامی اصلی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی هستند.

نظامیان آمریکایی حق حضور در شرق دیرالزور را ندارند و باید خاک سوریه را ترک کنند.
مقر نظامیان آمریکایی در شرق دیرالزور غیر قانونی است و هم نقض قوانین بین المللی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۰۵ آبان ۱۴۰۱
حادثه تروریستی در شاهچراغ اوج ددمنشی مزدوران استکبار را نشان داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۰۵ آبان ۱۴۰۱
حمله تروریستی به شاهچراغ 100درصد فقط و با کمک مالی آمریکا و متحدانش صورت گرفته است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۰۵ آبان ۱۴۰۱
و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که رژیم صهیونیستی همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سال سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۰۵ آبان ۱۴۰۱
عملیات تروریستی فرودگاه بغداد برای ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای نیروهای تروریست آمریکایی در عراق گران تمام می شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۰۵ آبان ۱۴۰۱
بامداد روز جمعه سوم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸) تلویزیون رسمی عراق از شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» معاون الحشدالشعبی در حمله تروریست‌های آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد خبر داد و ساعتی بعد وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای، رسماً مسئولیت این اقدام تروریستی را برعهده گرفت و اعلام کرد که این ترور به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور وقت آمریکا صورت گرفته است.
آمریکا در قبال جنایت ترور شهید سلیمانی «مسئولیت قطعی بین‌المللی» دارد.
آمریکا را بزرگ‌ترین کشور تروریست‌پرور جهان می‌دانیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۰۵ آبان ۱۴۰۱
دوستان آمریکا حامی تروریسم هستند.
دوستان آمریکا حامی القاعده هستند.
دوستان آمریکا حامی داعش هستند.
دوستان آمریکا حامی تکفیری ها هستند.
دوستان آمریکا حامی گروه های تروریستی هستند.
و این در حالی است که آمریکا جنایتکار به همراه اروپا جنایتکار و اسرائیل و با کمک مالی عربستان سعودی جنایتکار و امارات جنایتکار از سال 2011 تاکنون انواع سلاح های مورد نیازی تروریست های داعش را در سوریه و عراق و غیره تامین می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
از سال 2011 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده که آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی ناتوان و عاجز از تروریست ها در سوریه و منطقه خاورمیانه حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
حضور آمریکا جنایتکار در سوریه و عراق غیر قانونی است و هم نقض قوانین بین المللی بوده است.
آخرین اخبار