شربت‌های آنتی‌بیوتیک کودکان از هفته آینده توزیع می‌شود

تا پایان هفته جاری محموله شربت‌های آنتی‌بیوتیک کودکان وارد کشور و توزیع آن از اوایل هفته آینده شروع می‌شود.

رضا محمدی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه کمبود سرم تزریقی و شربت‌های آنتی‌بیوتیک اطفال مسئله‌ای کشوری است که در استان نیز این کمبود‌ها وجود دارد، گفت: تا اوایل هفته آینده دسترسی به شربت‌های آنتی‌بیوتیک کودکان در کشور پایدار می‌شود.

وی افزود: سازمان غذا و دارو به صورت ویژه به دنبال رفع این کمبود‌ها از طریق افزایش تولید داخل و واردات از سایر کشور‌های تولیدکننده است.


بیشتر بخوانید


محمدی ادامه داد: بر این اساس کارخانجات تولیدکننده به صورت سه شیفت فعال هستند تا این دارو‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن به داروخانه‌ها برسد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات لازم جهت واردات این دارو‌ها انجام گرفته است، اظهار داشت: بنا بر قول وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو تا آخر هفته جاری محموله شربت‌های آنتی‌بیوتیک کودکان وارد کشور و توزیع آن نیز از اوایل هفته آینده شروع می‌شود.

محمدی افزود: در خصوص واکسن آنفلوآنزا مشکل خاصی در استان وجود ندارد و در اکثر داروخانه‌ها واکسن ایرانی آنفلوآنزا در دسترس است.

وی اضافه کرد: مردم می‌توانند جهت پیگیری کمبود‌های دارویی خود در ساعات اداری با شماره‌های ۰۳۸۳۳۳۳۵۵۱۱ و ۰۳۸۳۳۳۴۲۴۱۳ معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یا سرشماره ۱۹۰ تماس بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار