هفت میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای اتمام پروژه دیواره سنگنوردی کرمانشاه

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه، اعتبار مورد نیاز برای اتمام پروژه دیواره سنگنوردی کرمانشاه را حدود هفت میلیارد تومان برآورد کرد.

صابر رحیمی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه دیواره سنگنوردی کرمانشاه در تابستان ۱۳۹۸، گفت : شیوع بیماری کرونا و کمبود اعتبارات از مهمترین دلایلی است که این پروژه بعد از گذشت حدود سه سال هنوز به پایان نرسیده است.

وی تصریح کرد: این پروژه با نصب دیواره سنگنوردی آن حدود ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اصلی‌ترین بخش باقی مانده کار‌های مربوط به مسقف کردن آن است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه نقشه مسقف کردن این پروژه به شکلی کاملا مدرن طراحی شده، گفت: با توجه به اینکه می‌خواهیم طرحی کاملا بروز و زیبا را برای مسقف کردن پروژه انجام دهیم، برای همین اعتبارات زیادی نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: طبق برآورد‌های انجام شده حدود شش میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای اتمام این پروژه نیاز است.

رحیمی با بیان اینکه طبق نقشه طراحی شده، فضای مسقف پروژه حدود ۲۲ متر ارتفاع دارد، گفت: این پروژه در نوع خود بی نظیر خواهد بود.

وی یادآور شد: اعتبارات لازم را برای این پروژه در نظر گرفته ایم و در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد.

به گفته این مسئول، دیواره سنگنوردی کرمانشاه شامل سه بخش بولدرینگ، سرعت و سرطناب است که باتوجه به موقعیت کوهستانی کرمانشاه و ظرفیت‌های زیاد استان در بخش کوهنوردی و سنگنوردی، این پروژه می‌تواند به رشد و ارتقاء این رشته‌ها در استان کمک کند.

پروژه دیواره سنگنوردی کرمانشاه در مساحت حدود هزار متر مربع در مجموعه ورزشی آزادی شهر کرمانشاه واقع شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.