حجم مبادلات اقتصادی از پایانه مرزی میرجاوه ۱۴ درصد افزایش یافت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان حجم مبادلات مرزی از پایانه مرزی میرجاوه را ۹۵۸هزار و ۵۱۰ تن کالا عنوان کرد و گفت: این حجم کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش یافته است.

ایوب کرد با بیان اینکه این میزان جابجایی توسط ۴۱ هزار و ۲۴۶ دستگاه کامیون انجام شده، گفت: از مجموع کل مبادلات اقتصادی از این پایانه مرزی استان ۴۹۵هزار و ۷۱تن صادرات، ۲۲۲هزار و۱۵۹ تن واردات و ۲۴۱ هزار و ۲۸۰ تن مجموع ترانزیت ورودی و خروجی را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: توسعه اقتصاد منطقه‌ای و حمل و نقل بین المللی، افزایش مبادلات با کشور‌های همسایه و پذیرا بودن خیل عظیم زوار پاکستانی عتبات عالیات از برخی قابلیت‌های قابل توجه این پایانه مرزی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود: به منظور ارائه خدمات بهتر در این پایانه، طرح توسعه سالن مسافری، ساماندهی محوطه، مسیر‌های ورودی و خروجی و روکش آسفالت محوطه انجام شده که نقش مهمی در تسهیل و سرعت بخشی به جابجایی و تردد مسافران، ترانزیت و حمل ونقل بین المللی کالا در پایانه مرزی میرجاوه خواهد داشت.

وی گفت:سال گذشته با وجود شیوع ویروس کرونا روند صادرات از پایانه مرزی میرجاوه بدون توقف انجام شد و هم‌اینک نیز به طور متوسط روزانه بیش از ۳۲۰ دستگاه کامیون از پایانه مرزی میرجاوه تردد می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار