آغاز فصل سرما و لزوم رعایت نکات ایمنی در هنگام استفاده از وسایل گاز سوز

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان گفت: در فصل سرما ، مشترکین گاز حتما هنگام استفاده از وسایل گاز سوز نکات ایمنی را رعایت کنند.

علی طالبی افزود:با شروع فصل سرما و هنگام استفاده از وسایل گازسوز، مشترکین برای محکم کردن شیلنگ‌های گاز ازیک طرف به وسایل گازسوز و از طرفی دیگر به لوله‌کشی گاز، حتماً از بست‌های فلزی مناسب استفاده کنند.

او ادامه داد: پیچاندن سیم یا سایر اقدامات مشابه به جای بست، باعث بریده شدن و جدا شدن شیلنگ شده و آنرا محکم نگه نمی‌دارد و باعث نشت گاز خواهد شد.

او با بیان اینکه عدم رعایت این کارساده، اما مهم تاکنون منجر به بروز حوادث متعددی شده است افزود: در مرحله بعد مهمترین اقدام تست نشت گاز با استفاده از کف صابون که مناسب‌ترین روش برای تشخیص نشتی است و هرگز از شعله استفاده نکنید.

طالبی گفت: برای اتصال لوله گاز به بخاری از شیلنگ گاز با طول حداکثر یک و نیم متری مناسب استفاده شود.

او گفت:مشترکین برای وصل وسایل گاز سوز به شیر گاز از شیلنگ‌های مناسب و استاندارد چند لایه که مخصوص گاز است استفاده کنند و هرگز از شیلنگ‌های آب و شیلنگ‌های لاستیکی معمولی و غیراستاندارد استفاه نشود چرا که در برابر ترکیبات نفتی و گازی به سرعت فاسد می‌شوند و بسیار خطرناک است.

طالبی گفت:هروسیله گاز سوز باید دارای یک دودکش استاندارد و جدا ومجهز به کلاهک از نوع H باشد و همواره محل اتصال دودکش به وسایل گازسوز، بازرسی و از محکم بودن آن‌ها اطمینان حاصل شود.

او گفت:از نصب بخاری‌های گازسوز بدون دودکش در فضا‌هایی نظیرحمام، اتاق خواب و سایر فضا‌های کوچک و بدون تهویه مناسب جدآ خودداری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.