بومی‌سازی شناورهای خدمت‌رسان به سکوهای نفتی دریایی

مدیرکل صنایع دریایی و ریلی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح بومی‌سازی شناورهای خدمت‌رسان به سکوهای نفتی دریایی در دستور کار است.

سعید جعفری روز چهارشنبه ۴ مهر در حاشیه بازدید از شرکت صنعتی دریایی ایران در بوشهر بیان کرد: هر سکوی نفتی دریایی چندین شناور برای ارائه خدمات دارد که بیشتر آن‌ها خارجی هستند، قرار است هماهنگی‌های لازم برای ثبت سفارش این شناور‌ها انجام و امیدواریم که بخشی از آن هم به شرکت صدرا سپرده شود.

او بابیان اینکه چندین شرکت در استان‌های کشور موتور‌های سنگین دریایی را تولید می‌کنند، افزود: پیش بینی می‌شود تا سال آینده حداقل۲ نوع جدید از این موتور‌ها داخلی‌سازی شود.

مدیرکل صنایع دریایی و ریلی وزارت صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: چند واحد داخلی در زمینه تولید موتور‌های برون نصب بنزینی و موتور‌های دیزلی فعالیت می‌کنند و برخی از قدرت‌ها بومی‌سازی شده است.

جعفری با بیان اینکه اکنون واحد‌های شناورسازی در زمینه ثبت سفارش ورق فولادی مورد نیاز خود در بورس مشکلی ندارند، تاکید کرد: در صورتی که موانعی در این زمینه ایجاد شود وزارت صمت آماده همکاری و حمایت برای تامین نیاز صنایع شناورسازی است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر هم بابیان اینکه شرکت صدرا یکی از صنایع پیشران دریایی است، گفت: این شرکت امروز با شمار اشتغال بالا به روز‌های خوب خود رسیده است.

مهدی صفوی ادامه داد: سفر مدیرکل صنایع دریایی و ریلی وزارت صنعت، معدن و تجارت به استان بوشهر، فرصت خوبی ایجاد کرده است تا ظرفیت‌های این شرکت معرفی و مسادل و مشکلاتی که نیازمند پیگیری در سطح ملی است، مطرح شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.