فروش بیش از ۲ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال کالای قاچاق و متروکه در خوزستان

 رییس کل دادگستری خوزستان گفت: بیش از ۲ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال کالا از اموال قاچاق و متروکه در انبار‌های اموال تملیکی، بنادر و گمرکات خوزستان، در ۶ ماه نخست امسال فروخته شد.

علی دهقانی در نشست کمیته مقابله با مفاسد اقتصادی خوزستان گفت: ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال مربوط به فروش خودرو‌هایی بود که در مزایده به فروش رسید.

او با قدردانی از اقدامات صورت گرفته توسط اداره کل تعزیرات حکومتی، اداره کل اموال تملیکی و ادارات کل گمرکات و بنادر خوزستان در تعیین تکلیف این کالاها، ادامه داد: انتظار این است که تا پایان امسال اموالی که قابلیت مصرف یا فروش دارند، تعیین تکلیف شوند و اموال متروکه که قابلیت عرضه در چرخه فروش و مصرف را ندارند، معدوم شوند.

 رییس کل دادگستری خوزستان می‌گوید: گذشت زمان موجب فساد کالا می‌شود و این موضوع در استان خوزستان به دلیل برخورداری از شرایط آب و هوایی خاص، تشدید می‌شود.

آقای دهقانی گفت: این کالا‌ها و خسارت پرداختی به کشتی‌هایی که در مواردی در لنگرگاه متوقف شده اند، همه جزو اموال بیت المال است که باید همه دستگاه‌ها نسبت به آن حساس باشند.

او ادامه داد: اختیاراتی در سطح استان وجود دارد که گاهی محدود است و برای رسیدگی به برخی موضوعات باید این اختیارات وسیع‌تر شود که انتظار داریم دستگاه‌های مربوطه این موضوع را در سطوح ملی مطرح کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار