رفع تصرف زمین‌خواری ۲۴۳ میلیارد ریالی در شهرستان چادگان

فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف یک مورد زمین خواری به ارزش ۲۴۳ میلیارد ریال در شهرستان چادگان و رفع تصرف زمین مربوطه خبر داد.

سردار محمدرضا میرحیدری گفت: مأموران اداره مبارزه با جرائم اقتصادی فرماندهی انتظامی شهرستان چادگان با اشرافیت و هوشمندی بالای خود از یک مورد زمین‌خواری در یکی از روستا‌های این شهرستان مطلع و پیگیری موضوع را در دستور کار قرار دادند.

او افزود: در بررسی‌های میدانی مشخص شد، فردی بدون داشتن مجوز قانونی زمینی به مساحت ۱۶ هزار و ۲۰۱ متر که از اراضی ملی بوده را از طریق شخم و شیارزنی و کاشت محصول به تصرف خود در آورده است.

سردار میرحیدری با بیان اینکه برابر ارزیابی صورت گرفته توسط کارشناسان مربوطه ارزش این زمین بالغ بر ۲۴۳ میلیارد ریال است، عنوان کرد: مأموران با حضور نماینده حقوقی اداره منابع طبیعی پس از اطمینان از صحت موضوع، نسبت به انعکاس تخلف صورت گرفته به مرجع قضایی اقدام و در ادامه با پیگیری مأموران و نماینده سازمان شاکی، متهم متعهد به جبران خسارت وارده و رفع تصرف و اعاده وضع زمین به حالت سابق شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در این خصوص پرونده تشکیل و متهم برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضایی معرفی شد، گفت: پلیس به منظور حفظ منابع طبیعی و هدر رفت سرمایه‌های کشور با رصد هوشمندانه خود از هرگونه زمین خواری و تصرف غیر قانونی اراضی ملی جلوگیری می‌کند و از شهروندان هم می‌خواهیم که با اطلاع دادن این موارد از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ پلیس را در مبارزه با این گونه جرائم یاری دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.