توافق وزرای انرژی اتحادیه اروپا برای خرید مشترک گاز

وزیر صنعت و تجارت چک اعلام کرد با توجه به پایان فصل گرما، وزرای انرژی اتحادیه اروپا در مورد خرید گاز به صورت مشترک موافقت کردند.

«جوزف سکیلا» وزیر صنعت و تجارت چک امروز سه‌شنبه اعلام کرد که وزرای انرژی اتحادیه اروپا با پیشنهاد کمیسیون این اتحادیه برای ایجاد یک پلتفرم مشترک خرید گاز با هدف عرضه مطمئن به کشور‌های اتحادیه اروپا موافقت کرده‌اند.

طبق گزارش اسپوتنیک، سکیلا در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست وزرای انرژی اتحادبه اروپا در لوکزامبورگ گفت: «وزرای انرژی توافق کردند که ما باید بر فرآیند خرید مشترک تمرکز کنیم؛ این چیزی است که ما قبلاً مدتی در مورد آن بحث کرده بودیم و باید به محض پایان فصل گرما، خرید گاز از شرکای مورد اعتماد در سراسر جهان را آغاز کنیم.»

یک مقام اتحادیه اروپا پیش از این اعلام کرده بود که پیشنهاد کمیسیون اروپا برای ایجاد مکانیسمی به منظور محدود کردن افزایش قیمت گاز از طریق مرکز اصلی معاملات قرارداد‌های آتی اروپا «TTF» مورد توافق همه کشور‌های عضو اتحادیه اروپا نیست.

کمیسیون اروپا مکانیسم موقتی را برای محدود کردن افزایش قیمت گاز از طریق مرکز معاملات آتی TTF در هلند پیشنهاد کرده بود تا در صورت لزوم اعمال شود.

هزینه‌های اتحادیه اروپا برای واردات گاز در ۳ ماهه دوم سال ۲۰۲۲ تقریباً ۴ برابر شد و به ۷۵ میلیارد یورو (۷۳.۶ میلیارد دلار) رسید که نزدیک به یک سوم از این مقدار یا ۲۳ میلیارد یورو را برای منابع گاز روسیه هزینه کرده است.

بخش انرژی در اروپا پس از اعمال تحریم‌های غرب علیه مسکو، با یک بحران بی‌سابقه و افزایش قیمت برق و گاز مواجه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار