افشای اطلاعات ۲.۵ میلیون کاربر، باعث جریمه یک فروشگاه آنلاین شد

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا از جریمه فروشگاه آنلاین دریزلی و مدیرعامل آن به علت نشت اطلاعات ۲.۵ میلیون کاربر در فضای مجازی خبر داد.

به نقل از انگجت، کمیسیون تجارت فدرال قصد دارد به دنبال نشت اطلاعات ۲.۵ میلیون کاربر در فضای مجازی، مقدار اطلاعات شخصی که دریزلی می‌تواند از کاربران جمع‌آوری کند را محدود کند. این فروشگاه آنلاین توسط اوبر در سال ۲۰۲۱ خریداری شده بود و مدیر اجرایی آن، جیمز کوری رلاس، در سال ۲۰۱۸ در مورد مسائل امنیتی آن هشدار داده بود.

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا تصریح کرده دریزلی نتوانسته به اندازه کافی و با دقت از اطلاعات کاربران خود محافظت کند. مشکل امنیتی یادشده مربوط به سال ۲۰۲۰ بوده که سرانجام اطلاعات ۲.۵ میلیون کاربر را در معرض دید قرار داد.

دریزلی جزئیات اطلاعات کاربران مانند ایمیل، آدرس پستی، شماره تلفن و حتی اطلاعات منحصر به فرد دستگاه الکترونیکی آن‌ها را ذخیره می‌کند. همچنین اطلاعات موقعیت جغرافیایی و برخی داده‌های قابل خریداری از اشخاص ثالث هم به دست هکر‌ها افتاده است. هکر‌ها توانستند از این داده‌ها برای نفوذ به سرور‌های دریزلی و استفاده از آن‌ها برای استخراج ارز‌های دیجیتال بهره ببرد.

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا می‌گوید دریزلی در زمینه ارائه «ضمانت‌های معقول» برای محافظت از کاربران و حل مشکلات امنیتی خود شکست خورده و جریمه خواهد شد.

برچسب ها: اطلاعات ، امنیت ، هکرها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار