شباهت مغز انسان با رایانه کوانتومی

طبق تحقیقات جدید دانشمندان،مغز اشتراکات زیادی با یک رایانه کوانتومی دارد.

دانشمندان برای شناخت پتانسیل کامل محاسبات کوآنتومی،  شاید بتوانند درون مغز انسان‌ را نگاه و بررسی کنند : یک تحقیق جدید حاکی است که مغز اشتراکات زیادی با یک رایانه کوانتومی دارد.

یافته‌های این تحقیق می‌تواند درس‌های زیادی درباره عملکرد نورون‌ها (عصب‌ها) و نیز بنیادهای مکانیک کوآنتوم به ما بیاموزد. این تحقیق مثلا ممکن است توضیح دهد چرا مغز ما هنوز قادر است در برخی کارها مثل تصمیم‌گیری یا آموختن اطلاعات جدید حتی از ابررایانه‌ها هم بهتر کار کند.

همانند دیگر تحقیقات مربوط به محاسبات کوآنتومی، این مطالعه نیز ایده «در هم تیندگی» را بررسی می‌کند؛ یعنی دو ذره جداگانه در وضعیت مرتبط با هم قرار داشته باشند.مغز اشتراکات زیادی با رایانه کوآنتومی دارد

برای مقاصد این تحقیق، پروتون‌های آب مغز (مایعی که در مغز تشکیل می‌شود) به عنوان سیستم شناخته شده عمل می‌کنند و تصاویر اسکن «ام آر آی» مغز نیز برای بررسی فعالیت پروتون‌ها استفاده شد.

محققان با این تکنیک توانستند سیگنال‌هایی مانند سیگنال‌های نوار مغزی  را مشاهده کنند. این مشاهدات باید در تحقیقات آینده مورد راستی آزمایی قرار گیرد، اما نتایج اولیه برای رویدادهای کوآنتومی در مغز انسان امیدوارکننده است.

عملکردهای مغزی که خوانش ام آر آی را روشن کردند، همچنین با حافظه کوتاه مدت و آگاهی انسان مرتبط هستند و این مساله حاکی از آن است که فرآیندهای کوانتومی نقش مهمی در شناخت و آگاهی دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار