«ایران عزیز» شعار جشنواره فیلم۱۰۰

دبیر جشنواره فیلم ۱۰۰ گفت: مراسم رونمایی از پوستر جشنواره فیلم ۱۰۰ با شعار ایران عزیزم رونمایی شد.

یوسف منصوری، دبیر جشنواره فیلم ۱۰۰، در نشست رسانه‌ای جشنواره گفت: متاسفانه به دلیل کرونا چهار سال وقفه داشته‌ایم و پس ازآن تصمیم گرفتیم این جشنواره را برگزار کنیم. تیم قوی داریم و رکن خیلی مهم کسانی هستند که برای جشنواره اثر تولید می‌کنند.

او افزود: جشنواره فیلم ۱۰۰ یک امکانی دارد و آن هم امکان دیده شدن برای جوانان هنرمندان است. معمولا جشنواره صد سه بخشداشته است که آن سه بخش را درجشنواره امسال هم خواهیم داشت؛ اما تصمیمی که در این جشنواره گرفته شد، این است که تمامخوبی این جشنواره را حفظ کنیم. همچین این جشنواره به داوری و ارسال آثار بسنده نمی‌کند.

منصوری ادامه داد: ما قصد داریم تا زمان اختتامیه و حتی بعد از آن یک درگیری رفت و برگشت بین مخاطبان و هنرجویان برقرار شود. در این جشنواره برگزاری کلاس‌های مدون در شهرستان‌های مختلف را با همکاری حوزه هنری خواهیم داشت.

دبیر جشنواره فیلم ۱۰۰ گفت: برای جشنواره ۱۰۰ در استان‌های مختلف کارگاه‌هایی برگزار می‌‌شود. این کارگاه‌ها از فیلم ساختن وآوردن ایده بر روی دوربین است و تلاش می‌شود این دوستان مسیر را راحت تر طی کنند.

وی در خصوص استان تهران گفت: در تهران هم مکانی را خواهیم داشت و اطلاع رسانی آن از طریق سایت مشخص شده خواهد بود. شرکت کنندگان‌ به طور مداوم با اساتیدی که اعلام خواهد شد؛ بچه‌ها می‌توانند آثار خود را با اساتید ما به اشتراک بگذارند و قلق گیریکنند.

او ادامه داد: شعار امسال جشنواره فیلم‌ ۱۰۰ ایران عزیز است. ما دو بخش ملی و بین‌الملل خواهیم داشت. هدف ما در این جشنوارهاست که عینکی بر چشم داشته باشیم که بچه‌ها با اون عینک چیزی خلق کنند که حال همه ما را خوب کنند و اگر سمت سینما می‌رود.

منصوری اظهار کرد: بخش بین‌الملل رویکرد سینمای اخلاق را داریم. امسال بچه‌ها به انتخاب خود می‌توانند در بخش داخلی یا بین‌المللیشرکت کنند. ما‌ سه بخش اصلی خواهیم داریم که  شرکت کنندگان می‌توانند تا صد ثانیه با تیتراژ آثار خود در بخش مستند، داستانی وپویانمایی ارسال کنند. شرکت کنندگان در بخش مسابقه ملی فرقی ندارد در کدام قسمت شرکت کنند ولی در بخش مخاطب کودک ونوجوان افراد آزاد هستند.

او افزود: پیشرفت، اخلاق، زیبایی‌ها، اقتصاد و ثرورت ملی، امید، خانواده، میهن دوستی،  عدالت و آزادی محورهایی هستند که ما در بحث ایران عزیز داریم.

در انتهای این نشست خبری پوستر جشنواره فیلم صد با حضور رئیس سازمان سینمایی سوره، جعفری دبیر این جشنواره و روح امینطراح پوستر رونمایی شد‌.

برچسب ها: جشنواره ، فیلم ، فیلم صد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار