ماریا خویشدوست:

۲۵ درصد دشتستانی‌ها علائم بیماری‌های تنفسی دارند

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: ۲۵ درصد از جمعیت شهرستان در ماه مهر با علائم بیماری‌های تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

ماریا خویشدوست روز دوشنبه ۲ آبان در کمیته مقابله با بیماری‌های تنفسی شهرستان دشتستان بیان کرد که روند بستری بیماران با علائم حاد تنفسی بخصوص در گروه سنی کودکان در هفته اخیر رو به افزایش است.

او در نشست مسئولین و مدیران مراکز درمانی بخش خصوصی و دولتی شهرستان گفت: باید با بسیج مراکز درمانی بخش خصوصی، دولتی و اجرای مصوبات و دستورات این نشست بتوانیم از این شرایط بحرانی عبور کنیم و رضایت‌مندی مردم را داشته باشیم.

خویشدوست بیان کرد که طبق نتایج آزمایش‌هایی که از نمونه‌های افرادی که علائم بیماری‌های تنفسی داشته‌اند، می‌توانیم بگوییم که از ۴۶۱ مورد آزمایش کوویدی که انجام‌گرفته فقط ۱۶ مورد مثبت بوده است و ما الان بحران کرونا را اعلام نخواهیم کرد، بلکه دچار بیماری‌های حاد تنفسی هستیم.

او عنوان کرد که با همکاری واحد نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان و درمانگاه‌های بخش خصوصی و دولتی شهرستان برنامه زمان‌بندی برای این مراکز انجام‌شده است و از همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان می‌خواهیم که در اطلاع‌رسانی و انتشار این برنامه به ما کمک کنند تا بار مراجعات بیماران سرپایی بر روی بیمارستان‌ها برداشته شود.

خویشدوست تأکید کرد که واکسیناسیون کووید ۱۹ توانست ما را از بحران بیماری کرونا نجات دهد، ولی باید این نکته مهم را به یاد داشته باشیم که دوره مصونیت واکسن کرونا بعد از ۴ تا ۶ ماه تمام می‌شود و قبل از وارد شدن به زمستان و اوج بیماری‌های تنفسی (به‌خصوص کرونا) برای تزریق واکسن‌های یادآور باید اقدام کنیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: بار‌ها گفته‌ایم در شرایط بحرانی بهترین راهکار رعایت ضوابط بهداشتی یعنی استفاده از ماسک، شستشوی دست‌ها و فاصل اجتماعی است.

او بیان کرد که با توجه به اینکه درصد استفاده از ماسک در مردم و ادارات دولتی به کمتر از ۲۰ درصد رسیده است، تمامی مدیران مدارس، دستگاه‌های اجرایی و همچنین بخشداران در مناطق خود باید بر استفاده از ماسک جهت کنترل بیماری‌های تنفسی اقدام جدی داشته باشند و نظارت‌های خود را تشدید نمایند.

خویشدوست گفت: آمار‌های واکسیناسیون نشان می‌دهد که تزریق واکسیناسیون دانش آموزان ۵ تا ۱۸ سال در حدود ۴۰ درصد است که در این خصوص باید اهتمام بیشتری انجام شود.

خویشدوست تأکید کرد که بیماری‌های حاد تنفسی ویروسی می‌باشند و متأسفانه مردم از پزشکان درخواست تجویز آنتی‌بیوتیک دارند، درحالی‌که تجویز آنتی‌بیوتیک فقط به تشخیص پزشک باید انجام شود و از مسئولین بخش‌ها می‌خواهیم با اطلاع‌رسانی این مطلب در تریبون‌های خود، در آگاه‌سازی و اقناع مردم به ما کمک کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.