توهین و افترا در شبکه اجتماعی اینستاگرام

رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: فردی که در فضای مجازی اقدام به توهین و افترا کرده بود، دستگیر شد.

سرهنگ ابوطالبی رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: با مراجعه یکی از شهروندان و مطرح کردن این موضوع که شخصی ناشناس در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به توهین و افترا به این فرد کرده است، کارشناسان پلیس این مورد را در دستور کار خود قرار دادند.

او ادامه داد: با بررسی فنی به عمل آمده و جمع آوری مستندات ارائه شده، متهم پرونده که یکی از آشنایان شاکی بود، شناسایی و پس از دریافت دستور مقام قضائی احضار شد.

سرهنگ ابوطالبی تصریح کرد: متهم پس از مواجه با مستندات اعتراف کرد و اعلام کرد که به دلیل اختلافاتی که با شاکی داشته است مطالبی را به این فرد نسبت داده و در حال حاضر پشیمان است.

او ادامه داد: رعایت اخلاق در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی یکی از اعمال ضروری است که کاربران باید به آن پایبند باشند.

او گفت: کاربران فضای مجازی گاهی به گمان اینکه هیچ گاه شناسایی نمی‌شوند اقدام به توهین، افترا و نشر اکاذیب برای افراد حقیقی و حقوقی در این فضا می‌کنند که این تصور غلط است همچنین این کار جرم است و با کاربر خاطی برابر قانون برخورد می‌شود.

او بیان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ پل ارتباطی میان شهروندان است که می‌توانند در صورت مواجهه با هر گونه موارد خلاف قانون در فضای مجازی آن را از این طریق به پلیس اعلام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.