اجرای طرح حکمرانی واحد در روستا‌های خراسان رضوی

سرپرست دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری خراسان رضوی گفت: طرح حکمرانی واحد در روستا‌های خراسان رضوی با هدف بهره مندی مناسب از ظرفیت روستاها اجرایی شده است.

حمید رضا سراجی سرپرست دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری خراسان رضوی گفت: رویکرد دولت و استانداری به روستا‌ها ویژه است از این رو حکمرانی واحد در روستا‌ها اجرایی شده است تا با پیگیری رویکرد‌ها و اهداف مشخص شده در موضوع روستایی بهره مندی مناسب از ظرفیت حوزه روستایی ایجاد شود.

او افزود: باید با تعامل سازمان‌ها با رویکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، در حوزه ارتقای روستایی انجام وظیفه کرد.

سرپرست دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری خراسان رضوی گفت: در چهارچوب تدوین برنامه طرح تحول روستایی خراسان رضوی جایگاه دفتر روستایی به عنوان مرکز ثقل این حوزه به طور ویژه بررسی، شناسنامه کامل مسائل روستا‌ها به دست آمده و برنامه جامع روستا‌ها ایجاد شده است.

سراجی بیان کرد: همچنین سعی شده است، سند تحول حوزه روستا‌ها با نگاه ویژه اشتغال، مسکن و سرمایه گذاری به نتیجه برسد که لازم است نگاه بودجه محوری به برنامه محوری تغییر یابد.

جواد خدایی مدیر قبلی دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری خراسان رضوی گفت: با وجود محدودیت‌ها و کمبود نیروی انسانی، هماهنگی ۲ هزار و ۵۰۰ دهیار در سه هزار روستای استان به نتیجه رسیده و تلاش شده است: انتظارات دولت و خراسان رضوی در موضوع اشتغال و سرمایه گذاری به درستی پیگیری شود.

او افزود: هم اکنون توجه مردم به سمت روستا‌ها برای در اختیار قرار گرفتن زمین بیشتر شده است و بر همین اساس نیاز بود تا نظارت بیشتری در این خصوص صورت گیرد تا خارج از ضابطه اصلی شاهد رویدادی نباشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.