آزادی ۹۱ محکوم مالی یزدی در ۷ ماهه نخست امسال

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد از آزادی ۹۱ محکوم مالی جرائم غیر عمد از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

سید مسعود عظیمی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد گفت: به همت ستاد دیه استان یزد و با مشارکت خیرین و نیکوکاران استان از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۹۱ محکوم مالی جرائم غیر عمد از زندان‌های استان آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.

او افزود: بدهی این مددجویان مبلغ ۶۹۰ میلیارد و ۹۳۹ میلیون ریال بود که مبلغ ۶۰۱ میلیارد و ۹۱۴ میلیون ریال توسط اعضای کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ شد.

عظیمی ادامه داد: مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ ۸۹ میلیارد و ۲۵ میلیون ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۹۱ نفر و بازگشت آن‌ها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تصریح کرد: از این تعداد آزاد شده، ۶۰ مددجو مربوط به محکومین مالی، ۱۸ مددجو محکوم پرداخت مهریه، ۱۲ مددجو محکوم نفقه و یک محکوم پرداخت دیه حادثه کار بودند.

عظیمی با تقدیر از زحمات بی وقفه کارکنان و اعضای کمیته صلح و سازش این ستاد ادامه داد: از این تعداد آزادی، ۱۵ مددجو با انجام مشاوره به وسیله مددکاران این ستاد و ۷۶ مددجو با پرداخت از منابع، شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک‌های عامل از زندان آزاد شدند که از این تعداد ۱۰ مددجو زن و ۸۱ مددجو مرد بودند.

او اظهار داشت: تعداد هشت زندانی جرائم غیر عمد در ماه گذشته به مناسبت میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و هفته وحدت از زندان‌های استان آزاد شدند که افراد مستحقی بودند که به دلایل غیر عمد و تنها به دلایل محکومیت‌های مالی در زندان‌ها به سر می‌بردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.