نماینده مردم کرمان وراور در مجلس مطرح کرد؛

حمایت مجلس از اجرای طرح نظام ارجاع سلامت

زاهدی گفت: در مجلس از طرح نظام ارجاع سلامت که به همت بیمه سلامت دنبال می‌شود، حمایت می کنیم.

محمدمهدی زاهدی در دیدار با مدیرکل و مدیران ستادی بیمه سلامت استان کرمان که به مناسبت هفته بیمه سلامت برگزار شد، با بیان اینکه نظام پزشکی ما تفاوت زیادی با دنیا دارد، گفت: در خیلی کشور‌ها، متخصص روزانه نهایت ۱۰ بیمار می‌بیند و دیدن متخصص ماه‌ها طول می‌کشد؛ اما در ایران برعکس است.

او بابیان اینکه یکی از مشکلات کشور طی ۱۰ سال آینده، سالمندی است، افزود: در کشور ما پزشک و متخصص سالمند تربیت نشده است، در حالی که در بسیاری از کشور‌های دنیا پزشک سالمندان جود دارد.

نماینده مردم کرمان وراور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تربیت پزشک سالمند باید ضرورتا دنبال شود.

زاهدی تصریح کرد: می‌توان؛ حتی بورسیه‌های بدون آزمون برای تربیت این پزشکان تعریف کرد و یا از پزشکان موجود در کشور در قالب دوره‌های آموزشی ویژه این امر صورت گیرد.

او بیان کرد: درخصوص پدیده زیر میزی نیز پیگیری می‌کنیم تا به شکل ریشه‌ای مشکل حل شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نظام ارجاع باید به شکل جدی در کشور پیاده شود و تصور می‌کنیم برخی متخصصان در وزارت بهداشت، مانع اجرای این گونه طرح‌ها هستند که درست نیست.

او گفت: سعی می‌کنیم در برنامه هفتم، نظام ارجاع را با کمک وزارت بهداشت دنبال کرده و وزارتخانه ملزم باشد هر ۶ ماه یک بار گزارش ارائه کند.

زاهدی تاکید کرد: اگر این اتفاق رخ دهد، برخی پزشکان عمومی که کم کار شده اند، مشغول شده و از بار مراجعه به متخصصین کاسته می‌شود.

او بر تداوم مسیر حرکت بیمه سلامت استان کرمان در مسیر خدمت رسانی به مردم تاکید کرد.

راه اندازی صندوق رایگان برای بیماران سرطانی و صعب العلاج در کرمان

جعفری، مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان هم در این دیدار گفت: از نمایندگان مجلس قدردانی می‌کنیم که همیشه پشتیبان ما هستند.

او افزود: اکنون ۴۵ میلیون بیمه شده در سازمان بیمه سلامت در کشور داریم.

جعفزی بیان داشت: اقدامات اولیه بیمه‌ای این سازمان برای روستاییان بود و از سال ۸۴ پزشک خانواده روستایی با ارائه دفترچه به روستاییان خدمات ارائه می‌کرد و امروز اقشار مختلف جامعه از کارکنان دولت تا روستاییان و عشایر، جمعیت‌های شهری، کمیته امداد، بهزیستی و افراد فاقد بیمه و محروم کشور جزو بیمه شدگان ما هستند.

او افزود: بیمه مددجویان کمیته امداد، ۱ میلیون نفر در شهر‌های کشور را شامل می‌شود که از این تعداد ۳۰ هزار نفر در استان کرمان هستند.
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان تصریح کرد: ۱ هزار و ۵۰۰ مرکز درمان تحت قرارداد ما در استان کرمان هستند که حدودا بالای ۱۰۰ میلیارد تومان عدد پرداخت ما به این مراکز است.

او بیان کرد: تعهدات ما به داروخانه ها، ۶ میلیارد تومان بود که بعد از جراحی اقتصادی با افزایش قیمت دارو، ۶ برابر شده؛ اما این گرانی دارو به مردم فشاری وارد نکرده و ما در ماه ۱۲ میلیارد تومان هزینه دارو را به داروخانه‌ها می‌دهیم.

جعفری تصریح کرد: دسترسی به بیمه را در نسخه نویسی الکترونیک راحت کردیم و اگر دارویی آزاد خریده شود، می‌توان در داروخانه آن را اصلاح و در تعهد بیمه بیاورند.

او گفت: معمولا بیمه‌ها از پرداخت گریزان هستند؛ ولی در بیمه سلامت حداقل در استان کرمان برخلاف این رویه است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان تاکید کرد: اکنون آزمایش معمولی ۸۰۰ هزارتومان هزینه می‌برد که بیمار با بیمه، برای آن ۱۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کند و ارزش بیمه اینجا مشخص می‌شود.

او بیان کرد: چالش اساسی سازمان‌های بیمه گر، جلوگیری از هدر رفت منابع است که خواهشمندیم برای کمک به آن‌ها نمایندگان مجلس در کمیسیون‌ها و صحن به بیمه توجه بیشتری کنند؛ چون ما تعهد بازار سلامت را عهده دار هستیم.

جعفری با بیان اینکه در هفته بیمه سلامت صندوق رایگان برای بیماران سرطانی و صعب العلاج را راه اندازی می‌کنیم، گفت: این صندوق همه هزینه بیماران صعب العلاج را کاهش می‌دهد.

او افزود: امید داریم در این بخش که بیماران پرهزینه را شامل می‌شود، بیشترین خدمت را داشته باشیم تا رنج بیماری کمتر آزارشان دهد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه آزمون وسع را برای ایجاد عدالت اجرا می‌کنیم، بیان داشت: در مراجعه اولیه فرد بیمه ۳ ماهه دریافت می‌کند تا نتیجه آزمون وسع مشخص شود.

او همچنین به اجرای طرح‌های بیمه درمان زوج‌های نابارور، مادران باردار به منظور اجرای طرح جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: بیمه مناطق کم برخوردار نیز از دیگر خدمات بیمه سلامت به محرومان بود که از کرمان آغاز شده است.

جعفری تصریح کرد: مراقبت‌های سالمندان به ویژه نگهداری‌های طولانی مدت از آن‌ها در منزل که از راهکار‌های موثر در دنیا است باید با کمک بیمه‌ها انجام شود و ما تلاش می‌کنیم خدمات پرستاری، پزشکی و مراقبت آن‌ها را دنبال کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار