سرمایه‌گذاری هنگفت خودروسازان جهانی برای تولید خودرو‌های برقی

آمار‌ها نشان می‌دهد که شرکتهای بزرگ خودروسازی تا سال ۲۰۳۰ هزینه‌های خود را برای خودرو‌های برقی دوبرابر خواهند کرد.

بر اساس تحلیل رویترز از داده‌های عمومی و پیش‌بینی‌های منتشر شده از سوی شرکت ها، خودروسازان برتر جهان قصد دارند برای حمایت از تولید خودروی الکتریکی، تا سال ۲۰۳۰ نزدیک به ۱.۲ تریلیون دلار برای توسعه و تولید میلیون‌ها دستگاه از این خودرو‌ها به همراه باتری‌ها و مواد خام هزینه کنند.

رقم سرمایه گذاری در خودرو‌های برقی که پیش از این منتشر نشده بود، کمتر از برآورد‌های قبلی رویترز و بیش از دو برابر آخرین محاسباتی است که یک سال پیش منتشر شد.

برای درک بهتر این رقم سرمایه گذاری باید گفت که آلفابت، شرکت مادر گوگل و Waymo، دارای ارزش بازار ۱.۳ تریلیون دلاری است.

بر اساس این تحلیل، خودروسازان برنامه‌هایی برای ساخت ۵۴ میلیون خودروی برقی باتری دار در سال ۲۰۳۰ تدارک دیده اند که بیش از ۵۰ درصد از کل تولید خودرو را تشکیل می‌دهد. سازندگان، برای حمایت از خودرو‌های الکتریکی، خودروسازان و شرکای تولید کننده باتری در نظر دارند تا سال ۲۰۳۰ ظرفیت تولید باتری ۵.۸ تراوات ساعت را نصب کنند.

تسلا در این زمینه پیشرو است، و ایلان ماسک طرحی برای ساخت ۲۰ میلیون خودروی برقی در سال ۲۰۳۰ ارائه کرده است که به حدود ۳ تراوات ساعت باتری نیاز دارد. ماسک در اواخر اکتبر گفت تسلا در حال حاضر روی پلتفرم خودروی کوچکتری کار می‌کند که قیمت آن نصف مدل ۳ و مدل Y است.

بر اساس تحلیل رویترز، در حالی که تسلا برنامه‌های مخارج خود را به طور کامل فاش نکرده است، چنین رشد تصاعدی تولید صد‌ها میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

فولکس واگن آلمان اگرچه از تسلا عقب مانده است، اما تا پایان دهه برنامه‌های بلندپروازانه‌ای دارد و بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار را برای ساخت مجموعه جهانی خودرو‌های برقی خود، هدف گذاری کرده است.

شرکت تویوتا موتور ژاپن انتظار دارد حداقل ۳.۵ میلیون مدل برقی باتری را در سال ۲۰۳۰ بفروشد. شرکت فورد موتور قصد دارد حدود ۳ میلیون BEV در سال ۲۰۳۰ تولید کند که معادل نصف کل تولید آن است. مرسدس بنز هم حداقل ۴۷ میلیارد دلار برای توسعه و تولید خودرو‌های برقی اختصاص داده است. شرکت‌های بی ام و و جنرال موتورز هرکدام قصد دارند حداقل ۳۵ میلیارد دلار برای خودرو‌های برقی و باتری آن هزینه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۰۱ آبان ۱۴۰۱
مسئولین ما هم اگه حمایت کنن از نخبگان ب راحتی می تونن خودرو برقی رو تولید انبوه کنند
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۹:۴۶ ۰۱ آبان ۱۴۰۱
ایران خودرو و سایپا هم از الان به فکر تغییرات هستند. در شکل چراغها و تغییر حروف اختصاری. مثلا پژو RL
پژو SR پژو ABC. پژو DEF پژو GHI
پژو با چراغ گرد
پژو با چراغ دراز
رانا با چراغ سقف هالوژنی
سایپا چراغ عقب گرد
سایپا چراغ مربع
سایپا چراغ سه گوش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۰۱ آبان ۱۴۰۱
خودرو های برقی به خاطر نبود صدا تصادف بیشتری با افراد میکنند زیرا یک حس شنوایی ان کم شده و فقط بینایی داره کار میکنه اکثر رانندگان حتی بعضی از مواقع با صدای خودرو متوجه میشوند که خودروی از کنار انها رد میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۰۱ آبان ۱۴۰۱
این یعنی کاهش وابستگی وکاهش تقاضای نفت!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۰۱ آبان ۱۴۰۱
مدیران ما هم در پس تکنولوژی های 40 سال پیش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۰۱ آبان ۱۴۰۱
فقط TF21
خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۰۱ آبان ۱۴۰۱
آینده از آن خودروهای پاک برقی است
آخرین اخبار