اجرای طرح توسعه باغ‌های استان قزوین در اراضی شیبدار

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از اجرای طرح توسعه باغ‌ها در ۳۷۵ هکتار از اراضی شیبدار استان خبر داد.

محمد پیله فروش مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در حال حاضر ۳۷۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان (آبی و دیم) به زیر طرح توسعه اراضی شیبدار رفته است.

پیله فروش افزود: از این میزان اراضی شیبدار ۳۲۰ هکتار از گیاهان دارویی شامل ۳۰۰ هکتار زیره سبزدیم، ۵ هکتار گل محمدی و ۵ هکتار گل گاوزبان و سایرگیاهان ۱۰ هکتار است.

به گفته وی، طرح احداث و توسعه باغات در ۵۵ هکتار شامل ۳۵ هکتار باغ بادام، ۸ هکتار باغ فندق و ۱۲ هکتار باغ انگور انجام شده است.

پیله فروش اضافه کرد: استان قزوین بستر مناسبی برای توسعه گیاهان دارویی و احداث باغ در اراضی شیبدار دارد بنابراین احداث باغ‌های بادام، انگور، فندق، گل محمدی، گل گاوزبان، سماق، زرشک و زیره بصورت (آبی و دیم) در مناطق مستعد در دستور کار اجرایی این مدیریت قرار دارد.

وی گفت: ایجاد باغ در اراضی شیب دار ضمن رونق بخش کشاورزی موجب اشتغالزایی برای بهره برداران و رونق اقتصادی در روستا‌ها می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین جلوگیری از فرسایش خاک و تثبیت ساختمان خاک‌های منطقه، کنترل سیلاب‌ها و روان آبها، کنترل باران‌های نابهنگام، کمک به پایداری محیط زیست، جلوگیری از تولید ریزگردها، تغییرآب و هوایی منطقه‌ای بر اساس استعداد هر منطقه و جلوگیری از مهاجرت روستاییان، جلوگیری از تخریب مزارع و بروز خسارت در حوادث سیلابی، جلوگیری از تبخیر بیش از حد و تامین آب منابع آبی زیر زمینی و چاه‌ها و قنوات را از مهمترین مزایای اجرای طرح احداث باغ در اراضی شیبدار بیان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.