رشد ۲۹ درصدی عملیات تخلیه‌وبارگیری در بندر چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از رشد ۲۹ درصدی عملیات تخلیه‌وبارگیری بندر چابهار در نیمه نخست امسال خبر داد.

قاسم عسکری‌نسب در بازدید از طرح‌های توسعه  بندر چابهار، با اشاره به اینکه میزان عملیات تخلیه و بارگیری کالا اعم از کالا‌های اساسی، نفتی، غیرنفتی و کانتینری بندر چابهار طی شش ماهه نخست امسال معادل ۱ میلیون و ۷۸۱ هزار و ۵۰۵ تن بود، اظهار کرد: مجموع عملیات تخلیه و بارگیری در بندر چابهار طی مدت مذکور نسبت به مدت مشابه سال گذشته حاکی از رشد ۲۹ درصدی است.

وی ادامه داد: میزان عملیات تخلیه و بارگیری کالا‌های اساسی در بندر چابهار طی نیمسال نخست سال جاری ۹ درصد، کالا‌های نفتی و پتروشیمی ۶.۵ درصد و کالا‌های غیرنفتی ۴۸.۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ایمنی بندری چابهار در نیمسال نخست امسال ۴۱ درصد رشد داشته است، عنوان کرد: همچنین ایمنی دریایی این بندر در مدت مذکور نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ رشد ۴۳ درصدی داشته است.

عسکری‌نسب با بیان اینکه واگذاری فاز ۲ طرح توسعه بندر شهیدبهشتی به عنوان یک فرصت سرمایه‌گذاری خارجی به شمار می‌رود، اعلام کرد: مشخصات فاز ۲ طرح توسعه بندر شهیدبهشتی چابهار شامل احداث و تجهیز برای پهلودهی شناور‌های نسل هشتم در طول ۱۰۰۰ متر اسکله با ۳۵ هکتار محوطه کانتینری است و ظرفیت سالانه آن ۲۷ میلیون تن با آبخور ۱۹ متری است.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت و تسریع در انجام مطالعات و احداث شبکه ریلی بندر چابهار، تصریح کرد: انجام مطالعات احداث کریدور دسترسی بندر شهیدبهشتی نیز امری ضروری است و در عین حال باید شاهد تامین و جایگزینی شناور‌های خدماتی با اولویت یدک کش باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۸:۰۴ ۰۲ آبان ۱۴۰۱
ساخت پر شتاب راه آهن چند خطه چابهار به پایتخت کریدور شمال جنوب را تکمیل و سواحل طلایی مکران کشور عزیزمان را گل سرسبدسواحل و بنادرش را نیز به بهترین بنادر ایران خواهد کرد و فاصله ترانزیتی سواحل اقیانوس و پایتخت و شمال کشور عزیزمان را نیز کوتاه و کوتاهتر خواهد شد.
چابهار میتواند بزرگترین شهر بندری و ساحلی و بزرگترین شهر در کرانه های اقیانوس و اقیانوسی کشورمان با انواع و اقسام صنایع و کارخانجات و تولیدیهای گوناگون و رنگارنگ و گردشگر پذیر و توریستی و تجاری و ترانزیتی شود به امید ابادانی جای جای ایرانزمین و سواحل مکران
آخرین اخبار