آماده سازی ساختمان جدید بیمارستان ۲۲ بهمن نیازمند ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان قزوین گفت:  برای آماده سازی و مناسب سازی ساختمان جدید به غیر از تجهیزات بیمارستانی مربوطه، حدود ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

کشاورز معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان قزوین در ادامه با اشاره به طرح جابه جایی بیمارستان اعصاب و روان ۲۲ بهمن به ساختمان جدید، اظهار داشت: ساختمان جدید برای انتقال این مرکز درمانی در شمال قزوین (مینودر) تهیه شده است.

کشاورز یادآور شد: برای آماده سازی و مناسب سازی ساختمان جدید به غیر از تجهیزات بیمارستانی مربوطه، حدود ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

این مسوول تاکید کرد: در صورت تامین اعتبار لازم به منظور آماده سازی ساختمان جدید برای ارایه خدمات بیمارستانی به بیماران، معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز برای تامین تجهیزات درمانی این مرکز قول مساعد داده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان قزوین افزود: با بهره برداری از ساختمان جدید و انتقال بیمارستان روان ۲۲ بهمن، ظرفیت ارایه خدمات درمانی به بیماران حوزه سلامت اعصاب و روان در استان به بیش از سه برابر افزایش می‌یابد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین گفت: تجهیزات پزشکی به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال به منظور تامین نیاز مراکز درمانی در اختیار بیمارستان‌های دولتی استان قرار گرفت.

وی افزود: از جمله این تجهیزات باید به دستگاه لاپاراسکوپی به منظور کمک به انجام جراحی‌های داخلی اشاره کرد که در اختیار بیمارستان ولایت قرار گرفته است.

کشا. رز با اشاره به اینکه یک دستگاه دیالیز برای خدمت به بیماران دیابتی در اختیار بیمارستان شهدای آبیک قرار گرفت، تصریح کرد: به منظور تجهیز بخش درمان ناباروی بیمارستان ولایت همچنین یک دستگاه سونوگرافی به این مرکز آموزشی - درمانی اهدا شد.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان قزوین، یک دستگاه ونتیلاتور و بیهوشی نیز به بیمارستان شهید رجایی و یک دستگاه اتوآنالایزر آزمایشگاهی به بیمارستان تاکستان واگذار شده است.

کشاورز تاکید کرد: علاوه بر موارد یاد شده، دستگاه رادیوتراپی بیمارستان ولایت، ۲ دستگاه سی تی اسکن بیمارستان‌های امیرالمومنین (ع) بویین زهرا و شفای تاکستان و همچنین یک دستگاه ام آر‌ای به بیمارستان شهید رجایی قزوین از جمله تجهیزات پزشکی توزیع شده به مراکز درمانی استان بودند.

وی یادآور شد: طی یک سال اخیر همچنین تجهیزات بیمارستانی به ارزش بیش از چهار هزار میلیارد ریال بین بیمارستان‌های دولتی استان قزوین توزیع شده است.

 
  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار