تجهیز بیمارستان لار به دستگاه آنالیز انعقاد خون

رئیس مرکز آموزشی درمانی امام رضا (ع) لار گفت: دستگاه آنالیز انعقاد خون از محل درآمد‌های بیمارستانی و با مشارکت خیرین این شهرستان نصب و راه اندازی شد.

دکتر مینا حسنی رئیس مرکز آموزشی درمانی امام رضا (ع) لار اظهار کرد: دستگاه آنالیز انعقاد خون با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل درآمد‌های بیمارستانی و با مشارکت و همراهی خیرین شهرستان خریداری، نصب و راه اندازی شد.

او ادامه داد: انجام آزمایش انعقاد خون به عنوان یکی از آزمایش های اساسی و پرتکرار در مراکز درمانی است که با توجه به اختلالات انعقاد خون در پاندمی کرونا، تجویز و انجام آن در تخصص‌های مختلف درمانی نسبت به گذشته به مراتب بیشتر شده است.

رئیس مرکز آموزشی درمانی امام رضا (ع) لار تصریح کرد: تاکنون طیف وسیعی از ناهنجاری‌های پارامتر‌های انعقادی در بیماران مبتلا به کرونا گزارش شده که تشخیص دقیق و به موقع آن می‌تواند تاثیر بسزایی در روند بهبود این بیماران به همراه داشته و به شکل قابل توجهی مرگ و میر ناشی از این اختلال را کاهش دهد.

او افزود: همیشه تهدید‌های پیش آمده در حوزه‌های متعدد می‌تواند با مدیریت دقیق به فرصت مطلوب تبدیل شود و این مهم نیز در شرایط فعلی ما را بر آن داشت تا با همراهی ۲ میلیارد ریالی یک بنیاد نیک اندیش زمینه خرید دستگاه آنالیز انعقاد خون را فراهم آورده و مابقی اعتبار مورد نیاز را نیز از درآمد بیمارستان تامین کنیم.

حسنی اضافه کرد: تاکنون روزانه حداقل ۱۵۰ مورد تست انعقاد خون به شکل دستی در آزمایشگاه این مرکز آموزشی درمانی انجام می‌شد که با همراهی یک بنیاد نیک اندیش با خرید دستگاه Automated blood coagulation analayzer از این به بعد آزمایشات انعقادی شامل آزمایش PT، D.Dimer، فیبرینوژن، محصولات تجزیه‌ای فیبرینوژن، آنتی ترومبین و فاکتور‌های انعقادی به شکل دقیق و اتوماتیک با دستگاه به روز انجام می‌شود که ضمن بالا رفتن سرعت آزمایش¬ها، افزایش دقت را نیز در پی خواهد داشت.

با توجه به ساخت اتاق عمل قلب و راه اندازی آن در آینده‌ای نزدیک، این دستگاه به عنوان یکی از تجهیزات الزامی است که می تواند به کمک پزشکان متخصص قلب آمده و در کنترل فاکتور‌های انعقادی برای بیماران قلبی و هموفیلی یاری رسان متخصصان مربوطه باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار