دمای هوا در مناطق جنوب آذربایجان غربی کاهش می‌یابد

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با ورود امواج بارشی، دمای هوای در بیشتر مناطق جنوب استان آذربایجان غربی بطور میانگین ۴ تا ۶ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: از امروز امواج ضعیف بارشی وارد منطقه می‌شود و این امواج با خود وزش باد، افزایش ابر و بارش باران به همراه دارد و از فردا جمعه بارش باران در بیشتر مناطق استان آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: بارش باران که بیشتر مناطق غربی استان را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد تا ظهر یکشنبه هفته آینده تداوم خواهد داد و همزمان با فعالیت این سامانه بارشی دمای هوا ۴ تا ۶ درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: این بارش‌ها به عنوان نخستین بارش باران در سال زراعی جاری خواهد بود، اما با توجه کاهش دمای هوا احتمال بروز خسارت به بخش کشاورزی و سرمازدگی محصولات زراعی و باغی وجود دارد.

محمدپور ادامه داد: در شبانه روز گذشته چالدران با دمای چهار درجه سانتی‌گراد سردترین شهر و بوکان با دمای ۲۸ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهر آذربایجان غربی بودند و در همین مدت دمای هوا در مهاباد بین ۱۰ و ۲۵ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.