استاندار همدان:

کاهش آلودگی هوا با اجرای طرح کهاب

استاندار همدان اجرای طرح کهاب (کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخار بنزین) را در کاهش آلودگی هوا موثر دانست .

علیرضا قاسمی فرزاد گفت: تعطیلی جایگاه سوخت دانشگاه برای اجرای طرح کهاب با همکاری رسانه‌ها اطلاع رسانی و از دستگاه‌های سیار سوخت رسانی در این ۱۵ روز برای پیشگیری از بروز مشکل و خدمت رسانی به رانندگان استفاده شود.

او در کارگروه آلودگی هوای استان همدان گفت:با توجه به نقش خودرو‌های فرسوده در بروز آلایندگی هوا باید ناوگان فرسوده نوسازی شود.

استاندار همدان گفت: سهم همدان از اختصاص اتوبوس‌های جدید در سفر معاون وزیر کشور به همدان از ۲۰ دستگاه به ۵۰ دستگاه افزایش یافت که ۷۵ درصد هزینه خرید اتوبوس را وزارت کشور پرداخت کرده است و شهرداری‌ها ۲۵ درصد هزینه را تامین می‌کنند که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

قاسمی فرزاد افزود: شهرداری همدان از ۵۰ دستگاه اتوبوس برای خرید ۲۷ دستگاه اقدام کرده است که باید با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و دریافت تسهیلات بانکی نه تنها سهمیه پیش بینی شده را محقق کند بلکه آن را به ۲ برابر یعنی ۱۰۰ دستگاه خودرو افزایش دهد.

او تاکید کرد: باید با پیگیری‌های صورت گرفته از طریق سازمان همیاری‌ها و شهرداری‌ها نسبت به افزایش سهمیه ناوگان اتوبوس درون شهری و خارج کردن خودرو‌های فرسوده استفاده شود.

استاندار همدان درباره خرید تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی ایستگاه‌های پایش کیفی هوا گفت: با توجه به نامگذاری امسال به اقتصاد دانش بنیان و تاکید بر خرید تجهیزات و دستگاه‌های تولید داخل، باید پارک‌های علم و فناوری با بهره گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برای تولید تجهیزات به روز پایش کیفی هوا استفاده کنند.

قاسمی فرزاد اظهار داشت: با افزایش آلودگی و پیش از رسیدن به شرایط اضطرار باید به موقع کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا تشکیل جلسه دهد ، تصمیم گیری و نتیجه  را از  رسانه‌ها اطلاع رسانی کند.

او افزود: تصمیم گیری درباره تعطیلی مدارس ، استانی است اما درباره تعطیلی دستگاه‌ها و بانک‌ها از معاون اول رییس جمهوری درخواست شده است که این موضوع به استانداران تفویض شود.

استاندار همدان گفت: با وزیر نفت و دیگر نهاد‌های مسئول به منظور بهبود گازرسانی به نیروگاه هزار مگاواتی شهید مفتح در فصل سرد سال مکاتباته شده است تا کمتر از سوخت مازوت استفاده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.