فرمانده مرزبانی فراجا:

انسداد مرز‌های کشور در حال پیگیری است

فرمانده مرزبانی کشور گفت: موضوع انسداد مرز‌های کشور با هدف جلوگیری از ورود غیر مجاز اتباع بیگانه در حال پیگیری است.

سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بازدید از مرز‌های شرقی خراسان رضوی در تایباد در جمع خبرنگاران گفت: در کارگروه ویژه مرز با حضور وزیر کشور جلسات متعددی برگزار و طرح‌های مختلفی در رابطه با انسداد مرز‌ها ارائه شد که مورد قبول قرار گرفتند.

او افزود: هدف از انسداد مرزها، عدم ورود افراد به صورت غیرقانونی به کشور است که این مهم با استفاده از حسگرها، پهپادها، سامانه‌های الکترونیکی و اپتیکی، دیوارکشی و فنس کشی انجام خواهد شد و در کنار آنها، اشتغالی هم برای مردم محلی خواهد داشت.

فرمانده مرزبانی فراجا با بیان اینکه یک سوم اعتبار دولت برای انسداد مرز‌ها محقق شده است؛ ادامه داد: طرح‌ها انسدادی مبتنی بر نوع مرز اعم از خشکی، آبی، دریاچه ای، رودخانه‌ای و کوهستانی توسط کارشناسان مرزبانی ارائه شده که به محض وصول اعتبارات، کار اجرایی آغاز می‌شود.

سردار گودرزی در خصوص صدور پروانه گذر مرزی بیان کرد: در گذشته صدور پروانه گذر مرزی توسط مرزبانی به صورت دستی و با مراجعه حضوری متقاضیان انجام می‌شد که اکنون این فرایند، الکترونیکی انجام می‌شود.

او تصریح کرد: پروانه گذر مرزی برای اتباع ایرانی و کشور‌های همسایه صادر می‌شود که در همین راستا، مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه پلیس من نسبت به صدور این پروانه بدون پرداخت وجه اقدام کنند.

فرمانده مرزبانی فراجا با اشاره به هوشمندسازی مرز‌ها تاکید کرد: بستر نظارت مرز به صورت هوشمند و الکترونیکی در حال شکل گیری می‌باشد و نسبت به سال‌های قبل افزایش و گسترش پیدا کرده است که می‌تواند در توان عملیاتی مرزبانان موثر باشد.

سردار گودرزی اظهار کرد: هیچگونه مشکلی در مرز‌های مشترک ایران و افغانستان وجود ندارد و مردم مرزنشین در کمال آرامش به زندگی خویش مشغول هستند..

او افزود: با توجه به فرارسیدن فصل سرما، امکانات زیستی مانند گاز، برق و آب شرب سالم در پاسگاه‌های مرزی خراسان رضوی و جنوبی خواهد آمد.

مقام عالی مرزبانی کشور ادامه داد: در بازدید از مرز‌های شرقی توان بالای یگان‌های مرزی، آموزش و سازماندهی مناسب و بهبود جاده‌های مرزی مشاهده شد و طبق حضور در بازارچه‌های مرزی دوغارون خراسان رضوی و یزدان خراسان جنوبی تسهیلگری اقتصادی توسط مرزبانان وجود دارد.

بازدید از حوزه‌های استحفاظی مرزبانی خراسان جنوبی و رضوی محور اصلی سفر سردار گودرزی به نوار مرزی شرق کشور بود.

مرز مشترک ایران با افغانستان ۹۴۵ کیلومتر طول دارد که ۳۰۰ کیلومتر از این راستا، در خراسان رضوی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.