نیاز ۶ هزار پروژه آموزشی کشور به ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت: در حال حاضر افزون بر ۶ هزار پروژه آموزشی در کشور داریم که ادامه روند تکمیل آن‌ها نیازمند حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

ناصر قفلی، رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت: همه به خوبی واقفیم که اعتبارات دولتی با وجود رشد خوبی که داشته اند، پاسخگوی تامین فضا‌های آموزشی مورد نیاز کشور نیستند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر افزون بر۶ هزار پروژه آموزشی در کشور داریم که ادامه روند تکمیل آن‌ها نیازمند حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور با اشاره به امکان قانونی فروش املاک مازاد آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۱، افزود: این محل منبع خوبی را برای تامین بودجه وزارت آموزش و پرورش فراهم می‌کند؛ اما تا به حال عملیاتی نشده است که تحقق این امر نیازمند همت جدی و همکاری مدیران استانی به ویژه استانداران محترم است.

قفلی با اشاره به رشد جمعیت دانش‌آموزی کشور، بیان کرد: افزایش روند مهاجرت اتباع کشور‌های همسایه و همچنین هموطنان با توجه به مسائل زیست‌محیطی و آب و هوایی از جمله مسائل دیگری است که کلان شهر‌ها و بعضی مناطق را با مشکلات جدی در تامین امکانات آموزشی مواجه کرده است که حل و فصل آن‌ها نیازمند اقدام و مشارکت همگانی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار