آماده‌باش دستگاه‌های مختلف برای شروع فصل بارندگی

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه از آماده‌باش دستگاه‌های مختلف برای شروع فصل بارندگی در کرمانشاه خبر داد.

غلامرضا شهبازی مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با اشاره به نزدیک شدن فصل بارش‌ها، گفت : اگرچه فعلا بارش‌های قابل توجهی برای کرمانشاه پیش‌بینی نشده، اما قبل از شروع هرگونه بارندگی دستگاه‌های مربوطه اقدامات خود را برای فصل بارندگی آغاز کردند.

وی لایروبی رودخانه‌ها را یکی از مهمترین اقداماتی دانست که برای جلوگیری از بروز سیلاب در فصل بارندگی ضروری است و تاکید کرد: دو رودخانه "آبشوران" و "قره‌سو" که سابقه بروز سیلاب را داشتند، در اولویت قرار گرفتند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه از همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله شرکت آب منطقه‌ای، شهرداری و... برای لایروبی این رودخانه‌ها خبر داد و افزود: پاکسازی کانال‌ها و جوی‌های سطح شهر نیز در دستور کار قرار گرفته است.

شهبازی اشاره‌ای هم به تنگ کنشت داشت که در گذشت با سرریز سیلاب گل آلود از سمت کوه‌های نزدیک به این منطقه مشکلاتی را ایجاد می‌کرد و یادآور شد: با اقداماتی که از سوی منابع طبیعی استان در این منطقه انجام شده از جمله ایجاد سیل بند و عملیات آبخوان داری، امیدواریم که دیگر در محدوده تنگ کنشت مشکل نداشته باشیم.

وی سپس به موضوع آبگرفتگی معابر شهر کرمانشاه در ایام بارندگی اشاره کرد و افزود: در همین راستا از چندین سال قبل انجام مطالعات طرح جامع دفع و هدایت‌های آب‌های سطحی کرمانشاه توسط شهرداری در دستور کار قرار گرفت و با انتخاب مشاور و انجام کار‌های مطالعاتی، در سال ۱۳۹۶ اعلام شد که اجرای طرح جامع و کاملی برای دفع و هدایت آب‌های سطحی کرمانشاه چیزی نزدیک به ۹۰ میلیارد تومان به نرخ آن زمان هزینه دارد.

مدیرکل بحران استان کرمانشاه محدودیت اعتبار را مانعی برای اجرای این طرح جامع دانست و خاطرنشان کرد: با این وجود شهرداری‌های مناطق از محل اعتبارات خود اقداماتی را در زمینه مدیریت آب‌های سطحی انجام می‌دهند که همراستا با طرح جامع دفع و هدایت آب‌های سطحی است.

شهبازی اضافه کرد: هدف این طرح در نهایت هدایت آب‌های سطحی به دو حوزه اصلی قره سو و آبشوران است و تا زمانی که در تمام شهرداری‌های مناطق به طور کامل انجام نشود، نتیجه مورد نظر نهایی را نخواهد داشت.

وی از آمادگی دستگاه‌های امدادی برای شروع بارش‌ها خبر داد و عنوان کرد: بخش‌هایی مانند آتش نشانی، هلال احمر، راهداری و ... برای فصل بارندگی آمادگی لازم را دارند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.