ساخت ماهواره آیات برای پیش بینی زلزله

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت:در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران طرح‌های فناورانه شاخص زیادی از جمله ساخت ماهواره آیات برای پیش بینی زلزله در حال انجام است.

حسن زمانیان رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در همایش اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گفت: در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران طرح‌های فناورانه شاخص زیادی در حال انجام است که تولید دستگاه لیزر جراحی، دستگاه دیالیز قابل حمل و ساخت ماهواره آیات برای پیش بینی زلزله از جمله این طرح‌ها است.

به گفته وی رابطه تنگاتنگی بین فعالیت‌های معاونت پژوهشی و فناوری وجود دارد، به این صورت که معاونت پژوهشی بستر تولید فناوری را فراهم می‌کند و معاونت فناوری زمینه تولید محصول فناورانه را ایجاد می‌کند.

او افزود: هفت پژوهشکده در این سازمان در حال فعالیت است و صد و چهل شرکت دانش‌بنیان برتر نیز در حال فعالیت است که نشان از وجود همزمان پژوهش و فناوری در این سازمان است.

او گفت: ایجاد اولین پارک علم و فناوری بین المللی در کشور را از برنامه‌های در حال اجرا در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نام برد و گفت: تاکنون اساسنامه و طرح جامع این پارک تصویب شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار