سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بررسی دو هدف در کمیسیون انرژی برای جبران ناترازی در تولید و مصرف گاز طبیعی

شریعتی نیاسر گفت: دو هدف افزایش تولید و بهینه سازی و کاهش شدت انرژی برای جبران ناترازی در تولید و مصرف گاز طبیعی را در کمیسیون انرژی بررسی کردیم.

مالک شریعتی نیاسر سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره نحوه جبران ناترازی در تولید و مصرف گاز طبیعی در کشور گفت: دو هدف را در کمیسیون انرژی بررسی کردیم؛ یکی در بحث افزایش تولید با تکنولوژی افزایش فشارافزایی مخازن گازی و مهمتر از آن سرمایه گذاری در بحث بهینه سازی و کاهش شدت انرژی کشور که هم سرمایه گذاری سهل‌تری است و هم زودبازده است.

وی ادامه داد: اگر این دو سیاست را دنبال کنیم می‌توانیم ناترازی در تولید و مصرف گاز طبیعی در کشور را جبران کنیم.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: دولت برنامه‌های خود را اعلام کرده است. ما باید برنامه‌های میانبری را دنبال کنیم چون ممکن است در کوتاه مدت دچار مشکل در تامین گاز طبیعی در بخش‌های خانگی، صنعتی و تجاری شویم لذا سیاست‌هایی را دنبال می‌کنیم تا به دولت کمک کنیم که وزارت نفت بتواند هم در تامین منابع و هم در مدیریت مصرف بهینه دچار بحران نشود.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره میدان پارس جنوبی گفت: در مقطعی نسبت برابر برداشت بین ایران و قطر برقرار شد. امیدواریم بتوانیم این روند را حفظ کنیم.

وی درباره قانون هوای پاک گفت: درباره این قانون در کمیسیون انرژی در حال بحث هستیم و در صورت رسیدن به جمع بندی نتایج آن اعلام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار