استاندار همدان:

مجوز فعالیت صنایع آب‌بر در استان صادر نمی‌شود

استاندار همدان گفت: با توجه به کمبود بارش‌ها و وضع نامناسب منابع آبی، پروانه ساخت برای صنایع آب‌بر در این استان صادر نمی‌شود.

علیرضا قاسمی فرزاد در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره به اینکه صنایع آب بر اگر بتوانند نیاز آبی خود را از پساب فاضلاب تامین کنند مانعی در صدور مجوز نیست افزود: در جایی که پساب هست، صنایع حق استفاده از منابع آب آشامیدنی را ندارند.

او با تاکید بر اینکه باید از هدر رفت پساب فاضلاب جلوگیری شودگفت: باید با بازچرخابی پساب تصفیه خانه فاضلاب به تامین بخشی از آب مورد نیاز صنعت و کشاورزی کمک کرد تا بار سنگینی از دوش منابع آبی برداشته شود.

استاندار همدان با تاکید بر احیای واحد‌های تولیدی و اقتصادی گفت: نگاه دولت بر معطل کردن سرمایه تولیدکنندگان نیست و در جایی که سرمایه گذار سرمایه خود را استقرار دهد و با مشکل عمده بی آبی مواجه شود، بلاتکلیفی سرمایه گذار صحیح نیست.

قاسمی فرزاد با تاکید بر اینکه در استان همدان در حوزه صنایع کم آب بر سرمایه گذاری و تمرکز شود افزود: صنایع آب بر در مکان‌هایی استقرار یابد که مشکلی در تامین آب ندارند.

او افزود: مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای رونق فعالیت‌های مرتبط با کار و تولید به یک واحد تولیدی استان پرداخت می‌شود.

استاندار همدان به بررسی چهار طرح تولیدی در نشست امروز ستاد اشاره کرد و گفت: باید با بررسی کارشناسی و تصمیم موثر، گره از مشکلات این واحد‌ها باز شد.

قاسمی فرزاد با تاکید بر نگاه مثبت و هم افزایی بانک‌ها در سهولت در بازپرداخت تسهیلات بانکی سرمایه گذاران و تولیدکنندگان گفت:ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان برای حمایت از بخش تولید، احیای واحد‌های راکد و رونق تولید تشکیل و مصوبات این ستاد برایگره گشایی از مشکلات واحد‌های تولیدی ابلاغ می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.