فعالیت ۸۰ شرکت دانش بنیان در حوزه خودرو‌های برقی

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی گفت: تقسیم کار خوبی بین دانشگاه  و صنعت در زمینه تولید خودروی برقی انجام شده است.

منطقی گفت: مطالعات ساخت خودرو های برقی از سالیان گذشته آغاز شده است. همکاری نزدیکی بین دانشگاه ها و هسته های فناور صورت گرفته است.

به گفته وی در حال حاضر فناوری های تولید خودرو برقی توسط ۸۰ شرکت دانش بنیان در حال انجام است. دانشگاه با صنعت باید یک فناوری را ایجاد کنند. علاوه بر استاندارد های جدید و زیر ساخت ها باید فرهنگ سازی خوبی در این  رابطه انجام شود.

او افزود: تقسیم کار خوبی بین دانشگاه  و صنعت در زمینه تولید خودروی برقی انجام شده است، بنابراین باید این ارتباط پایدار باشد.باید مناطقی برای نمونه جهت شارژ خودرو داشته باشیم پس نیازمند همکاری بیشتر بین بخشی هستیم.

شیران مدیر عامل  یک شرکت دانش بنیان سازنده خودرو برقی گفت: دنیا بر روی خودروی برقی و تکنولوژی های آن در حال کار و مطالعه است. باید فناوری های آن را از طرق مختلف به دانشجویان آموزش دهیم. معتقدم که محصولات باید هرچه زودتر وارد بازار کشور شوند.

عباس علی آبادی مدیر عامل یک شرکت فعال در زمینه خودروی برقی گفت: باید فناوری های تولید خودرو در کشور به خوبی فراهم شود و ایران از ظرفیت خوبی در این حوزه برخوردار است. خودروهای برقی، خودروهای آینده هستند و مزایای فراوانی دارند.

او افزود: ما جز پیشتازهای فناوری خودروهای برقی در دنیا هستیم و به سمت خودروهای هیبریدی  پیش رفته ایم هستیم. پنج سال است که خودروی برقی را ساخته ایم اما هنوز نتوانسته ایم مجوز پلاک آن را اخذ کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار