نیاز به مدیریت واحد در مرز‌ها داریم

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت : اهمیت مرز‌ها در ایران مضاعف است و به خاطر تهدید‌هایی که بر آن لحاظ می‌شود باید برنامه برای آن داشته باشیم و نیازمند اتاق فکر هستیم.

حیدری نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت : دستگاه‌های مختلفی در مرز پرویزخان هستند که نیازمند مدیریت واحد مرزی هستیم، چون ناهماهنگی ها، بسیاری از اهداف عالیه نظام را مستهلک می‌کند که نتیجه آن کاهش صادرات و درآمد‌های ارزی کشور است.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین با بیان اینکه نزدیک به ۷۰ هکتار زمین در پرویزخان با زیرساخت‌های مناسب داریم، گفت:، اما کمترین بهره وری را از آن می‌بریم.

او گفت: مرز رسمی خسروی که در ایام اربعین که تجارت فعال بود الان بیش از ۵۰۰ کامیون در روز صادرات دارد که نتیجه تلاش و کوشش انجام شده و مدیریت استاندار و همکاری طرف عراقی است.

حیدری با اشاره به افزایش ساعات انجام صادرات در خسروی افزود: صادرات از مرز رسمی خسروی تا پیش از این از صبح ساعت ۷ تا ۱۸ عصر بود که اکنون تا ساعت ۲۲ این مرز فعال است.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین اظهار داشت: مرز‌های خسروی و پرویزخان ۲ مرز بین المللی هستند و اگر تلاش نکنیم از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم مرز‌های دیگر جای ما را خواهند گرفت.

وی گفت: در ایام اربعین این فرصت را استفاده کردیم و تجارت ما در مرز خسروی تعطیل نشد به طوری که در ۶ ماه اول امسال ۲۳۱ میلیون دلار صادرات از خسروی داشتیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.