قرارگیری دانشگاه شهرکرد در رتبه‌بندی D ۸ دانشگاه‌های کشور‌

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهرکرد گفت: این دانشگاه به همراه ۷۳ دانشگاه ایرانی در رتبه‌بندی گروه D ۸ قرار گرفت.

احمد کیوانی اظهار داشت: رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور‌های گروه D ۸-۲۰۲۱ از سوی مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) منتشر شد و دانشگاه شهرکرد با بازه رتبه ای۱۵۰-۱۰۱به همراه ۷۳ دانشگاه ایرانی در این رتبه بندی قرار گرفت.

وی افزود: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) برای رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور‌های گروه D ۸-۲۰۲۱، در معیار‌های خود، مهم‌ترین مأموریت دانشگاه‌ها شامل: پژوهش، نوآوری، آموزش و فعالیت‌های بین‌المللی را در نظر می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


کیوانی اضافه کرد: برای رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور‌های گروه D ۸، اطلاعات پژوهشی ۱۶۳۴ سازمان از کشور‌های عضو این گروه در پایگاه اطلاعاتی InCites در فاصله سال‌های ۲۰۱۹-۲۰۱۷ بررسی شد. از بین این سازمان‌ها، دانشگاه‌هایی که بیش از ۱۵۰ مدرک را در این بازه زمانی منتشر کرده بودند، جامعه هدف رتبه‌بندی را تشکیل دادند؛ تعداد دانشگاه‌هایی که این شرایط را داشتند، ۴۶۳ دانشگاه بود که در رتبه‌بندی D ۸-۲۰۲۱ حضور یافتند.

وی گفت: گروه هشت با نام اختصاری D ۸، شامل هشت کشورمسلمان اندونزی، ایران، بنگلادش، پاکستان، ترکیه، مالزی، مصر و نیجریه است.

کیوانی تصریح کرد: در رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور‌های گروه D ۸، ۷۴ دانشگاه از ایران و ۴۶۳ دانشگاه از هشت کشور اسلامی حضور دارند.

وی ادامه داد: نتایج کامل این رتبه‌بندی در پایگاه اینترنتی به آدرس https://d ۸.isc.ac/ قابل مشاهده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۰ ۲۶ مهر ۱۴۰۱
استان چهارمحال و بختیاری ما میباید به قطب علمی و پژوهشی و شهرهای دانشگاهی با کمک خیران و نمایندگان و مردم تبدیل شود
آخرین اخبار