نمد شهرکرد ثبت جهانی شود

استاندار چهارمحال و بختیاری در دیدار با معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به ظرفیت‌های موجود صنایع دستی استان بر ثبت جهانی شهرکرد به عنوان شهر نمد ایران تاکید کرد.

غلامعلی حیدری روز یکشنبه در دیدار با سعید اوحدی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، به ثبت شهرکرد به‌عنوان شهر ملی نمد اشاره و تاکید کرد: زمینه‌های جهانی شدن نمد چهارمحال و بختیاری فراهم شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه این دیدار با اشاره به امکان تخریب تعدادی از اماکن تاریخی استان خواستار مرمت آثار تاریخی این استان از سوی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شد.


بیشتر بخوانید


وی چهارمحال و بختیاری را یکی از استان‌های مقصد گردشگری در کشور دانست و افزود: ظرفیت‌های فراوان گردشگری در این استان مانند تالاب، طبیعت بکر، رودخانه‌های خروشان، کوهستان‌های زیبا، جنگل‌های بلوط و اماکن تاریخی وجود دارد.

حیدری به مجاورت چهارمحال و بختیاری با استان‌های بزرگ و گرمسیر مانند خوزستان و اصفهان اشاره و تصریح کرد: اختلاف دمای این استان با استان‌های اصفهان و خوزستان در فصل تابستان ملموس است و همین عامل این استان را به مقصدی برای گردشگران تبدیل کرده است.

وی با اشاره به بالا بودن نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری و محدود بودن صنایع در این استان یادآور شد: رونق در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی می‌تواند به جذب سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها با هدف اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی کمک کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به به تغییر ذائقه برخی از گردشگران اظهار داشت: برخی از گردشگران در سال‌های اخیر تمایل بیشتری به اقامت در مراکز بوم‌گردی و سیاه‌چادر‌های عشایری پیدا کرده‌اند.

وی با اشاره به قابلیت چهارمحال و بختیاری در افزایش اقامتگاه‌های بوم‌گردی و توسعه زیرساخت‌های گردشگری گفت: توان مالی افراد در این استان برای ایجاد اشتغال در حوزه گردشگری ضعیف است و باید با پرداخت تسهیلات کم‌بهره در این حوزه از فعالان حوزه گردشگری حمایت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.