پیشنهاد تدوین اولین نشان ملی استاندارد کیفی مسابقات قرآنی

در دیدار رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با مسئولین سازمان ملی استاندارد ایران بر همکاری فی مابین این دو نهاد تأکید شد.

مجیدی مهر، در جلسه دیدار رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با مسئولین سازمان ملی، بر پیشنهاد تدوین اولین نشان ملی استاندارد کیفی مسابقات و محافل قرآنی تأکید کرد و با ضروری اعلام کردن تبیین شاخص‌های برگزاری مسابقات و محافل قرآنی، از این نهاد خواست تا مرکز را در تدوین شاخص‌های رسیدن به مسابقات استاندارد یاری کند.

مجیدی مهر گفت: این مرکز، بواسطه تکالیف قانونی ستاد عالی مسابقات قرآنی کشور، در نظر دارد با استفاده از ظرفیت نخبگان قرآنی و اساتید مبرز این حوزه، شاخص‌هایی را جهت استانداردسازی مسابقات قرآن کریم در تمامی رده‌های شهرستانی تا بین المللی و همچنین استاندارد سازی محافل انس با قرآن و مجالس قرآنی و استاندارد سازی کلاس‌های آموزش تخصصی قرآنی تدوین کند.

او ادامه داد: سازمان اوقاف، به عنوان متولی اصلی برگزاری مسابقات قرآنی کشور در سطح شهرستانی، استانی و بین المللی، باید الگو و استانداردی را برای نحوه اجرا، میزبان، مجری، اطلاع رسانی و تبلیغات، داوری، جایگاه قاری، اسکان متسابقین، ضوابط فنی و اجرایی، جوایز و بسیاری از مسائل ریز و درشت دیگر ارائه نماید که در سایر مسابقات قرآنی کشور نیز به عنوان الگو مدنظر قرار گیرد، البته بر همین اساس، در مورد سایر بخش‌ها نظیر آموزش تخصصی قرآن کریم و در برگزاری مجالس و محافل قرآنی نیز به همین شکل باید عمل نمود.

مصطفی آجرلو، یکی از مسئولین سازمان ملی استاندارد ایران با تأکید بر این که این سازمان آمادگی دارد زمینه‌های اخذ مجوز و تدوین شاخص‌ها را با سرعت هر چه بیشتر فراهم نماید، از پیشنهاد مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه استقبال و درخواست کرد تا با بازدید از این سازمان، زمینه تعامل هر چه بیشتر این دو مجموعه فراهم شود.

مصطفی آجرلو ادامه داد: این سازمان نیز با تمام ظرفیت آمادگی خواهد داشت تا در زمینه توسعه فعالیت‌های قرآنی همراه با سازمان‌ها و نهاد‌های قرآنی کشور حرکت نماید و همچنین، درخواست صدور مجوز اولین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان ملی استاندارد و دستگاه‌های عضو شورای ملی استاندارد را از ستاد عالی مسابقات مطرح کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار