انجام بیش از ۶۵۰ هزار نمونه گیری تست کرونا در لرستان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۶۵۰ هزار و ۱۰ نمونه تست کرونا توسط آزمایشگاه‌های استان انجام شده است.

مریم کوشکی گفت: از مجموع نمونه برداری های ویروس کرونا که در این استان انجام شده است تاکنون۶ ۲۲ هزار و ۴۷۰ مورد مثبت و ۴۲۳ هزار و ۵۴۱ مورد منفی بوده است.

وی اظهار داشت: در این راستا تاکنون بیشترین میزان انجام تست ویروس کرونا از شهرستان خرم آباد با ۶۶ هزار و ۵۰۰ مورد و کمترین میزان تست در سپید دشت با تعداد یک هزار و ۵۱۴ مورد انجام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه تاکنون ۸۹.۵ درصد جامعه هدف استان دُز نخست و ۷۹.۷ درصد دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند، افزود: تاکنون از مجموع سه میلیون و ۶۵۷ هزار دُز واکسن کرونا وارد شده به لرستان سه میلیون و ۹۲ هزار و ۶۰۱ دُز آن برای افراد دارای شرایط تزریق شده است.

وی عنوان کرد: براساس آخرین بررسی های انجام شده میانگین استفاده از ماسک توسط مردم استان ۱۵ تا ۲۰ درصد ثبت شده است که لزوم توجه بیشتر به استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل های بهداشتی جهت کنترل وضعیت کرونایی امری ضروری و غیرقابل انکار است.

کوشکی با تاکید بر ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی در راستای پیشگیری از ابتلا به بیماری های تنفسی به ویژه ویروس کرونا عنوان کرد:اکنون شهرستان های ازنا، الیگودرز، دورود و دلفان در وضعیت آبی و سایر شهرستان های استان در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند و هیچ شهرستانی در شرایط نارنجی و قرمز قرار نگرفته است.

منبع: ایرنا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.