شهردار تهران در صحن شوراى شهر:

باید برای پایتخت، فرصت خلق کرد

زاکانى گفت: با حداقل امکان می‌توان فرصتی را برای شهر خلق کرد که سال‌های سال بتوانیم از آن استفاده کنیم.

علیرضا زاکانی شهردار تهران با حضور در صحن شوراى شهر تهران اظهار کرد: مجوز صندوق نوآوری و شکوفایی، قانون مجلس است که قانون گذار در جهش مقوله دانش بنیان، این مجوز را داده که عناصر دولتی و غیر دولتی صندوق را ایجاد کنند لذا به مجوز نیاز ندارد.

وى افزود: با حداقل امکان می‌توان فرصتی را برای شهر خلق کرد که سال‌های سال بتوانیم از آن استفاده کنیم. به جای اینکه تکیه بر موجودیت تمام شدنی بزنیم باید امکان سرمایه گذاری فراهم کنیم که با ارزش افزوده چند صد برابری روبه رو شویم. 

زاکانى یادآور شد: کسانی که به صندوق ایراد می‌گیرند باید چهار قید را به جان بخرند و بگویند که شهر به تحول نیاز ندارد یا اینکه شهر برای تحول نیاز به زمین فروشی دارد. 

شهردار تهران تاکید کرد: برای مثال ایده‌ای با عنوان تاکسی‌های اینترنتی راه اندازی شد، سرمایه گذار این طرح با سهم حداقلی وارد ماجرا شد و حالا هزاران میلیارد تومان ارزش دارد. آنچه که نیاز شهر مبنی بر خلاقیت و نوآوری است، این است که باید وارد شکل گیری آن شویم. 

زاکانی خاطرنشان کرد: موضوع دیپلماسی فناوری و تفاوت با مرکز ارتباطات که مطرح شد همچون وزارت امور خارجه و معناونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است. یعنی اگر اتفاق فناورانه ای بیفتد معاونت علمی و فناوری می رود و در کشوری کار می کند. سازمان فناوری های نوین در واقع چتر حمایتی مرکز ارتباطات ماست .

شهردار تهران تصریح کرد: هیچ گونه تعارضی در ارتباط بین سازمان فناوری های نوین و مرکز ارتباطات وجود ندارد و درواقع سرفصلی است که به اداره شهر جهت می دهد و کمک می کند که قابلیت های نظام جمهوری اسلامی نشان داده شود. فضا کاملا در دسترس ماست و چندین محصول داریم که چندین کشور این محصولات را می خواهند.

وی یادآور شد: در بند ششم شیوه های سرمایه گذاری لحاظ شده است و ممکن کسی که می خواهد قدر السهمی را بپذیرد به دنبال مشارکت و یا در اختیار قرار دادن سهام باشد. اگر بخواهیم در این بند طریقه را حذف کنیم سازمان را رها کرده ایم که هر کاری می خواهد انجام دهد.

زاکانی با بیان اینکه مجوز شورای شهر در این بند حاکم شده است، یادآور شد: هیچ منعی وجود ندارد و ابزار نوین مالی است که بتوانیم سهم خود را بگیریم و حذف کردن طریق و مسیر، مضر و به معنای مبهم بودن بند ششم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.