لیدر‌هایی که سر بزنگاه پشت معترضان را خالی می‌کنند/ ما می‌رویم دنبال پول درآوردن شما ادامه بدهید!

ماجرای رنگ عوض کردن خانم بلاگر مدعی لیدری اعتراضات،برای برخی صاحبان آنلاین‌شاپ‌ها،یک تلنگر بود.

«ما نمی‌توانیم بگوییم چطور فکر کنید اما می‌توانیم تعیین کنیم درباره چه چیزی فکر کنید.» اگر بخواهیم کارکرد رسانه‌ها و اثرگذاری آنها بر افکار و رفتار مخاطبان را در یک جمله خلاصه کنیم، چیزی شبیه همین جمله می‌شود. این نگاه به رسانه‌ها که در علوم ارتباطات اجتماعی به نظریه «برجسته سازی» معروف است، نقش رسانه‌ها در هدایت افکار عمومی را اینطور تشریح می‌کند:‌ «رسانه‌ها با بزرگ و برجسته کردن برخی از موضوعات، بر اولویت‌های مردم تأثیر می‌گذارند. به عبارت دیگر، رسانه‌ها گرچه نمی‌توانند تعیین کنند که مخاطبان چطور فکر کنند اما می‌توانند تعیین کنند که درباره چه چیزی فکر کنند.»


بیشتربخوانید

احسان کرمی با چه مأموریتی به استخدام شبکه منوتو درآمد؟


حالا اگر با این مقدمه، اتفاقات یک ماه اخیر کشورمان را مرور کنیم، به درک کامل‌تری از این نظریه و چگونگی تاثیرگذاری رسانه‌ها بر مردم خواهیم رسید؛ رسانه‌هایی که امروز دیگر در روزنامه و خبرگزاری و رادیو و تلویزیون خلاصه نمی‌شود و با ظهور فضای مجازی، دچار تحولی باورنکردنی شده است. اینطور است که در کنار قدرت رسانه در تاثیرگذاری بر افکار عمومی،‌ از نقش پیاده‌نظام مجازی هم در ضریب دادن به محتواهای رسانه‌ها نباید غافل شد. بررسی مصداق‌ها، تصویر روشن‌تری از نقش‌آفرینی فعالان فضای مجازی یا همان بلاگرها در فتنه اخیر پیش چشم‌مان قرار می‌دهد؛ بلاگرهای منفعت‌طلبی که هرچه می‌گذرد، بیشتر پرده از ماهیت‌شان می‌افتد و مشخص می‌شود هدف آنها از ورود به این غائله، فقط نفع شخصی و کسب موقعیت‌های مالی بهتر بوده...

رسانه های معاند

انتحار رسانه‌ای برای داغ کردن تنور اغتشاشات

بعد از اتفاق تلخی که ایران را عزادار یکی از دخترانش کرد، رسانه‌های معاند با بسیج تمام عِدّه و عُدّه حقیقی و مجازی‌شان به میدان آمدند و با سیل اخبار جعلی و محتواهای جهت‌دار تلاش کردند روایت خود از این حادثه را به ذهنیت غالب مخاطبان تبدیل کنند. این رسانه‌ها با طوفان دروغ‌هایی که به راه انداختند، تمام همت خود را به کار بستند تا مخاطب را وادار کنند از زاویه دلخواه آنها به این اتفاق تلخ نگاه کند و به همان نکاتی که آنها تعیین می‌کنند، فکر کند.

این بار اما ماجرا به رفتارهای حرفه‌ای با تکنیک‌های جذاب رسانه‌ای محدود نماند و کار به جایی رسید که بازیگران این میدان دست به یک انتحار رسانه‌ای زدند. اینطور بود که بعد از تحریک مردم ایران با محوریت فوت مهسا امینی و شروع اعتراضات خیابانی،‌ این رسانه‌ها نقاب از چهره برداشتند و به‌صورت علنی به آموزش خشونت و ترغیب مردم به تعرض به پلیس پرداختند. همه اینها اما انگار برای آنها فقط یک مقدمه بود تا از نیت و هدف نهایی خود از این آشوب‌افکنی‌ها و اغتشاش‌آفرینی‌ها رونمایی کنند. «تجزیه»، همان خواب نحسی بود که این رسانه‌ها برای ایران اسلامی دیده بودند و برای محقق شدن این نقشه شوم،‌ تمام امکانات‌شان را به کار گرفتند؛ حرکتی که به قول یکی از کارشناسان رسانه، قمار بر سر اعتبار رسانه‌ای‌شان بود.

پیاده نظام مجازی؛ خدمتگزار اغتشاشگران و اغواکننده معترضان

در این میان اما نمی‌توان از نقش یک حلقه واسط در این ماجرا چشم‌پوشی کرد. واقعیت این است که اگر پیاده‌نظام مجازی نبود، شاید رسانه‌های معاند نمی‌توانستند نقشه‌های خود در زمین اعتراضات جوانان ایرانی را قدم به قدم به اجرا دربیاورند و آرام آرام مخاطبان فضای مجازی را با خود همراه کنند؛‌ طوری که فقط به آنچه آنها می‌گویند فکر کنند. برخی از این بلاگرها که در خارج از ایران سکونت دارند، با به عهده گرفتن نقش لیدری اغتشاشات در فضای مجازی، نه‌تنها با تحریک افراد معترض، آن‌ها را به سمت اغتشاشگری سوق دادند بلکه از تحریک افراد بی‌طرف و ساکت هم دریغ نکردند و تلاش کردند پای آنها را هم به این ماجرای بی‌سرانجام باز کنند.

این افراد حتی با تشویق صاحبان آنلاین‌شاپ‌ها به قطع فعالیت خود به نشانه همراهی با معترضان، آن‌ها را بر سر دوراهی سختی قرار دادند. حالا اما با گذشت حدود یک ماه از شروع این ماجرا و فروکش کردن اغتشاشات، کم‌کم چهره واقعی این افراد آشکار می‌شود و کاربرانی که با دنباله‌روی از آنها،‌ کسب و کارشان به خطر افتاده و خود و نیروهای زیرمجموعه‌شان به شدت متضرر شده‌اند،‌ مات و مبهوت نظاره‌گر ماهیت منافقانه این جماعت و کاسبکاری‌شان از دغدغه‌های مردم ایران هستند.

استوری بلاگر منفعت طلب

ببخشید! من باید تبلیغاتم را شروع کنم

یکی از این بلاگرها که داعیه‌دار لیدری معترضان در فضای مجازی در یک ماه اخیر بوده، حالا به یکی از چهره‌های منفور اینستاگرام به‌ویژه در نگاه گردانندگان آنلاین‌شاپ‌ها تبدیل شده است. ماجرا از این قرار است که خانم بلاگر،‌ چند روز قبل با انتشار یک استوری،‌ ضمن منت گذاشتن بر سر فالوورهایش در قبال توضیحی که قرار است به آنها بدهد، اعلام کرد بعد از یک ماه حمایت و اطلاع‌رسانی درباره اعتراض و انقلاب ایران! حالا دیگر ناچار است تبلیغاتش را در صفحه‌اش شروع کند چون قرارداد دارد و بیش از این نمی‌تواند قراردادهای تبلیغاتی‌اش را کنسل کند. انتشار این استوری کافی بود تا موجی از خشم کاربران اینستاگرام و در صدر آنها، فعالان کسب و کارهای مجازی علیه او شکل بگیرد.

نان همه را آجر کردی، حالا رفتی سراغ کاسبی خودت؟!

اعتراف به بازی خوردن، سخت و تلخ است اما این، حال و روز مشترک بسیاری از کاربران اینستاگرام است که در پازل این قبیل لیدرها بازی کرده‌اند. در روزهای گذشته، اینستاگرام پر بود از استوری‌های خشم‌آلود و پر از نفرت افرادی که با دغدغه همراهی با جریان اعتراض، به این بلاگر کاسب اعتماد کرده و به توصیه او، کسب و کار مجازی خود را متوقف کرده بودند. آن‌ها که می‌دیدند او بدون توجه به هزینه‌هایی که این افراد در نتیجه تعطیلی فعالیت‌های اقتصادی اینترنتی کوچک خود متحمل شده‌اند، سراغ کاسبی خود رفته و پول درآوردن را به هر چیزی ترجیح داده، احساس خسارت می‌کردند.

برای مثال، یکی از کاربران در این باره نوشت: «با استوری‌هایی که گذاشتی،‌ نون همه رو آجر کردی. گیر دادی به ما آنلاین‌شاپ‌ها. آخه تو چی می‌فهمی مسئولیت چند نفر به گردنت باشه یعنی چی؟ آفتاب‌پرست به درد نخور! حالا که پولت تموم شد، حرفت عوض شد؟ خدا رو شکر توی این مدت، خیلیا رو شناختیم.»

کاربر دیگری هم با این عبارات، از این بلاگر انتقاد کرد: «خداییش این حقه؟ حلال نمی‌کنم به خاطر تمام کسانی که پیش ما بودن و کار می‌کردن و بیکار شدن و گریه‌شون رو دیدیم. به خاطر آنلاین شاپ‌هایی که مجبور به دستفروشی شدن... ما که اینجا هیچ‌کاره بودیم، کلی فحش خوردیم، کلی نفرین شنیدیم. اوج نامردیه...»

حالا جنس اون ور آبی‌ها را شناختید؟

برای برخی کاربران اینستاگرام و گردانندگان کسب و کارهای اینترنتی اما این رنگ عوض کردن خانم بلاگر مدعی لیدری،‌ یک تلنگر بوده و اسبابی برای آگاهی از اهداف مخالفان آن طرف آبی جمهوری اسلامی. یکی از این کاربران که خودش هم ازجمله خسارت‌دیدگان این ماجرا بوده،‌ از گلایه‌هایش در این زمینه اینطور نوشت: «باورم نمیشه. خیلی از ماها هم قرارداد داشتیم. خیلی از ماها برای نگذاشتن تبلیغات تهدید به شکایت شدیم از طرف شرکت‌ها. خیلی‌ها بهمون التماس کردن گفتن نون‌مون آجر شد، معرفی‌مون رو بذارید. گفتیم نمیشه. بعد، امثال شما که یک ماه مردم رو تحریک کردید، الان قراردادهاتون مهم شده؟ حقاً که اون بالاسری خودش حقایق رو آشکار می‌کنه. حالا فهمیدید کسایی که اون ور آبن، فقط خواستن به اقتصادتون ضربه بزنن؟ الکی فحش خوردیم ماها به خدا. کاش مردم‌مون دست از ساده بودن بردارن.»

وقتی از ترس ارتش فحاش‌های مجازی، کرکره را پایین می‌کشی

اما بدون شک، عده‌ای هم نه از سر همراهی با این جریان و نه از سر رضایت بلکه به اجبار و از ترس تهدیدات ایل و تبار هوچی اغتشاشگران مجازی،‌ ناچار به تعطیل کردن کسب و کار اینترنتی خود شدند. یکی از کاربران در نقد تندی خطاب به بلاگر منفور این روزها نوشته: «نوشته چون مهم هستین، می‌خوام توضیح بدم بهتون. این شد توضیحت؟! نه. نه. نه. این آخر بی‌انصافیه. اون باید برای توضیح این کارش،‌ بیاد بگه: آره بچه‌ها، من نون شب فردا هم دیگه برام نمونده و مجبورم ادامه بدم. باید بگه شرمنده‌ام، روم سیاهه،‌ مجبورم... این میشه توضیح. نه اونایی که نوشته. می‌دونی چرا؟ چون دقیقاً ما رو رسوند به این نقطه. ما رو رسوند به نقطه‌ای که با روسیاهی بیایم بگیم بچه‌ها شرمنده، نیروهام نون شب فرداشون رو هم ندارن. لطفاً خرید کنید. باید اینو بگه... مگه ما هم نمی‌تونستیم هم کار کنیم هم استوری حمایتی بذاریم؟ فقط اون بلد بود؟ روزی که توی استوریش (به ما-آنلاین‌شاپ‌ها-) گفت خفه‌خون بگیرید، همزمان داشتم پیام یکی از نیروهام رو می‌خوندم که نوشته بود پول ندارم برای بچه‌م لباس مدرسه بخرم. یادم نمی‌ره هیچ‌وقت. بقیه رو نمی‌دونم اما من از ته دل نمی‌بخشمش.»

کاربر دیگری در پاسخ به این استوری غم‌انگیز، خطاب به لیدرهای اغتشاشگر مجازی نوشته: «شرمندگی همه این خانواده‌ها، آه بشه بیفته توی زندگی‌تون. خیلی‌هاشون از ترس ارتش فحاشی که آماده کردین،‌ نون‌شون آجر شد...»

هرچه پست سیاسی بیشتر،‌ موقعیت پیج بهتر!

اما برخی کاربران که انگار تازه از یک خواب آشفته پریده‌اند، با مرور حرف‌ها و موضع‌گیری‌های این لیدرهای دروغین،‌ کم‌کم به این نتیجه می‌رسند که آنها از همان ابتدا هم،‌ با انگیزه‌های شخصی و برای ارتقای موقعیت خود در اینستاگرام برای کاسبی هرچه بیشتر وارد این میدان شده بودند و حالا که بار خود را بسته‌اند، حساب خود را از جریان معترضان جدا کرده و سر کسب و کار خود برگشته‌اند تا با موقعیتی بهتر، بیشتر پول دربیاورند. یکی از کاربران اینستاگرام یکی از اولین استوری‌های خانم بلاگر را با این مضمون یادآوری کرده: «کسب و کارهای کوچک و بزرگ اینستاگرام!‌ یه پیشنهاد براتون دارم. اگه خیلی نگران انگیجمنت و نخوابیدن پیجتون هستین، این روزا حرف زدن و پست کردن راجع به مردم و اعتراضاتشون، خیلی باعث بالا رفتن فعالیت پیج میشه. پس به جای ساختن تئوری‌های الکی و ساختگی از الگوریتم اینستاگرام، پشت مردم وایسین.»

واکنش مردم به خانم بلاگر

این کاربر در ادامه در حاشیه استوری این بلاگر رنگ عوض­کرده، نوشته: «بنده خدا از روز اول گفت بابا بیاید راجع به حواشی اخیر، پست و استوری بذارید و مثل من الگوریتم رو ببرید بالا. ولی نمی‌دونست توی کشورمون ایران، ماها طبق الگوریتم شما، جوون‌ها پرپر کردیم. این‌ها تاوان داره ها. حالا اینها به کنار. تو تبلیغاتت رو کنسل نکردی بلکه جابه‌جا کردی که الگوریتم بره بالا. اما ببخشید ما چون سیاست و دورویی و شیادی شما رو نداریم،‌ تبلیغات رو ننداختیم عقب که الگوریتم رو ببریم بالا. ما قراردادهامون رو کنسل کردیم.»

برخی دیگر از کاربران هم معتقدند امثال این بلاگر منفعت طلب، حتی به فرض کنسل کردن تبلیغاتشان هم،‌ هیچ ضرری متحمل نشده‌اند چون بابت این یک ماه فعالیت سیاسی، درآمدشان از جایی دیگر تأمین می‌شده؛‌ از همان‌جایی که برای فعالیت علیه جمهوری اسلامی از آنجا خط می‌گرفته‌اند. در این میان، آنکه متضرر شده، فقط فعالان ساده‌دل فضای مجازی و صاحبان آنلاین‌شاپ‌های کوچک داخل ایران بوده‌اند که به امثال این لیدرهای مجازی بی‌وطن اعتماد کردند.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
تا وقتی نابسامانی اقتصادی هست از این دست اتفاقات هم زیاد خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
کسی اسماشونو میدونه بنویسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
از خدا‌میخوام‌ هر کسی‌ به هر نحوی داره به کشورم و امنیت و‌آرامش مردمم خیانت میکنه به بدترین بلاها گرفتار بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
دلم میخواد به همه بگم استقلال کشورتون رو از دست ندید هیچ کشوری دلسوز مردم ایران نیست اونها فقط دارن به چاه نفت ما فکر می‌کنند همین و تصاحب سرزمینمون اگر کشوری ضعیف بشه همه به اون خاک حمله میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۲۴ مهر ۱۴۰۱
چرا زمانی که جوابی برای تحیلیل درست ندارن فحاشی میکنن؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۲۴ مهر ۱۴۰۱
اون خانم سمت راستی اسمش چیه کسی میدونه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۲۴ مهر ۱۴۰۱
این واضحه که اونها خوبی ما رو نمی خواهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۲۴ مهر ۱۴۰۱
ننگ و مرگ بر خائنین به وطن
Iran (Islamic Republic of)
حسبان پناه
۱۶:۴۱ ۲۴ مهر ۱۴۰۱
ضدانقلاب و کشورهای دشمن اسلام وانقلاب اسلامی واین دشمن چه ها همه چیز از امکانات رسانه ای ماهواره ای نظامی و.... برای ضربه زدن وسرنگون کردن هر نظام وکشوری برخوردار هستند وتنها یک عامل کم دارند وانهم خداست که انها باورش ندارند واتفاقا همان خدا عامل اصلی و نهایی برای هر اتفاق در جهان است.تا خدابا ما ست هیچ عامل دیگری توانایی اسقاط جمهوری اسلامی را ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۲۴ مهر ۱۴۰۱
بیچاره جوانان ساده لوح
نمی‌دانند که از این سلبریدی ها و ولگردهای اینترنتی براشون آبی گرم نمیشه.
همچنین از اعلام حمایت های اروپا و آمریکااگر اروپا عرضه داشت برای مردم خودش برای زمستان ، گاز جور می کرد مردمش هیزم نخرند.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۵۲ ۲۴ مهر ۱۴۰۱
کاش اسم این خانم بلاگرراهم می بردیدتاهمه اون رو بشناسم من نمی دونم تاکی بایدلاپوشونی کنیم واسم اینایی که به مملکت خیانت میکنن رادررسانه هانبریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۲۴ مهر ۱۴۰۱
چرا بازیگرها و ورزشکارهایی که استوری‌های اعتراضی میذارند خودشون تو اعتراضات شرکت نمی‌کنند؟!!!
فقط بلدند بقیه رو بفرستند وسط میدون؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۲۴ مهر ۱۴۰۱
خیلی با حرفتون موافقم. بالاخره یه حرف حساب شنیدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۲۴ مهر ۱۴۰۱
ما از وضع مملکت راضی نیستیم اگه اوضاع اقتصادی کشور خوب باشه و بیکاری انقدر زیاد نباشه یه جوون اینجوری بیرون نمیریزه ولی ما طرف اونور هم نیستیم، ما با اونا نیستیم اون وطن فروش ها از ما نیستن ، مردم فقط عصبی هستن چون کسی صداشونو نمیشنوه، چون اینهمه زیر بار گرونی و تورم کمر پدرانشون شکست تا خانواده هاشون گرسنه نمونن تا شرمنده زن و بچه نشن ولی پسران و دختران معترضی که این صدای خورد شدن رو شنیدن و تاب نیاوردن تا امروز و منتظر یک جرقه ( جز کسانی که اغتشاش کردن و اموال عمومی و خصوصی ملت ایران آسیب زدن) فقط به مردم احترام بذارید، به جوان ها بها بدین، خیلی ها درس خوندن و زحمت کشیدن ولی ... لطفا بفهمید و درس عبرت بگیرید مسئولین ایران ، مردم عصبین مردم خستن هیچکس دوست نداره کشورش تجزیه شه جز یه وطن فروش که اونور آب هستن نه تو خاک ایران ، هر کی تو ایرانه عاشق ایرانه عاشق ذره ذره خاکشه! اونور آبیارو ما ادم حساب نمیکنیم ،ولی شماهم بهمون احترام بذارید ، مسئولین فاسد رو بردارید و محاکمه کنید، مملکت رو فساد مسئولین در جای جای دولت و ایران برداشته حداقلش کارمندان دولت اینو میبینن نمیتونید به ما هم دروغ بگید و حالا این شد اوضاعمون نمیخواید درستش کنید؟
نمیدونم دیگه چی باید گفت
فقط خدا کمکمون کنه
باشگاه خبرنگارانم خیلی وقتا اصلا پیام ثبت نمیکنه ببخشید عزیزم که تعریف نکردم ازتون واقعا اوضاع ایران تعریف کردنی نیست و دست گل به آب دادن مسئولینم مثال زدنی نیست
حالا ثبت نکن عادتتونه:)
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۱۶:۰۴ ۲۴ مهر ۱۴۰۱
حرف دل اکثر مردم ایران همینه. ما کشورمونو دوست داریم و محل سگم به اون ور آبیا و شبکه های معاند نمیزارم ولی تورو به خدا اوضاع اقتصادی مردمو درست کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
این کامنت گفتن دیگه واقعا یه منفی هم‌نباید بگبره اونایی که منفی دادن از حق فراری هستن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۲۴ مهر ۱۴۰۱
اینا رو احمقهایی باید بشناسن که یکماهه به جای کمک به سازندگی کشور کمر بستن به سرنگونیه وطنشون. بیشتراز خائن، احمقها ضربه میزنن.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۵:۲۶ ۲۴ مهر ۱۴۰۱
تا ابد پشتیبان ایران و ولایت فقیه هستیم. پشتیبان ولایت فقیه هستیم تا به کشور و اسلام آسیبی نرسد. بصیرت داشتن امروز از نان شب واجب تر است‌ . طبق فرمایش حضرت آقا هرگاه فعلی در کشور صورت گرفت و غربی ها به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونسیتی از آن دفاع کردند بدانید که مسیر را اشتباه رفته اید.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۴ مهر ۱۴۰۱
مرده باد هر چی وطن فروشه ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۷ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
حواسم نبود منفي دادم☹️
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۴ مهر ۱۴۰۱
خخخخخخخ دروغ
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۶ ۲۴ مهر ۱۴۰۱
صدف بیوتی در بحبوحه این اغتشاشات خانه چند میلیون دلاری خرید و در عوض الان مرتب توییت میزند که ای مردم ایران به عنوان تشکر از نیروی انتظامی شربت مسموم یا شیرینی یا غذای مسموم درست کنید و بدهید ماموران پلیس و نیروی انتظامی بخورند و از پا در بیایند یا زنک پورن استار توییت میزنه توی خونه هاتون کوکتل مولوتوف درست کنید از بالای پنجره ها پرت کنید پایین روی سر مامورها یا همین جوری پرت کنید یک جا آتش بگیره شلوغ بشه . عربستان پول پاشی وسیعی کرده است در میان بلاگرها و خوانندگان و اپوزیسیون خارج از کشور . اگر کسی بررسی کند میبیند تقریبا همشون در طی چند ماه قبل یک دفعه وضع مالیشون دگرگون شده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۲۴ مهر ۱۴۰۱
الان اینها که جز اغتشاشگران هستند کسانی هستند که نه مشکل اقتصادی دارند و نه بیکاری عده ای جوان لاوبالی و دختر فاسد هستند که نه حلال سرشان میشود و نه حرام نه محرم و نه نامحرم ، من خود جز کسانی هستم که نسبت به سومدیربتها که منجر به ایجاد مشکلات اقتصادی و بیکاری جوانان هست اعتراض دارم ولی دنباله روی از این بانو لوتها نمی کنم اگر 4تا آدم حسابی آمدندبه میدان من هم می روم ولی نه این ها.
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۱۰:۰۱ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
احسنت حرفت درست
Iran (Islamic Republic of)
وطن
۱۴:۱۳ ۲۴ مهر ۱۴۰۱
وطن فروشان واقعا به صف شدن عجب مردم فراموش کاری داریم . وای بر این مردم وای بر این نادانان . هیج تعصبی به ایران ندارن
Iran (Islamic Republic of)
حکایت سربازی عقده‌ای جوانی جویای نام
۱۴:۱۳ ۲۴ مهر ۱۴۰۱
تمام ارازل اوباش سلبریدی ها سرباز فراری اند باید به خدمت اجباری بروند و جریمه سنگین بپردازند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۲۴ مهر ۱۴۰۱
اسلحه بدن خدمت اجباری هم میریم :))
United States of America
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۴ مهر ۱۴۰۱
همشون دنبال منافع مادی خود هستند . همین علی دایی اگر سکوت کند یا از اغتشاشگران تبری بجوید تابعیت امریکای خود و خانواه اش را از دست میدهد . ضمنا زیر پرچم امریکا قسم خورده در موقع جنگ کنار پرچم امریکا بایستد و برای او بجنگد . اگر زیر قسمش بزند هم تابعیت را از دست میدهد و هم جریمه سنگین مالی میشود . ضمن اینکه میگویند دولت کانادا در برابر لیدر شدن علی کریمی برای آتش افروزی مالیات پولهایی را که با خود برده است را به زیر 10 درصد تقلیل داده است . از حدود 40 درصد به 10 درصد!!!! خارج کشوری ها هم اگر وارد فعالیتهای حقوق بشری بشوند از مالیات معاف میشوند بنا بر این امثال ابی و داریوش و گوگوش و مهناز افشار و بقیه شون برای معافیت از مالیات میان ادعای حمایت از حقوق بشر میکنند . ای کاش رسانه های ایران دست این خبیث ها را رو کند برای ملت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۲۴ مهر ۱۴۰۱
دست تو خبیث رو رو کنه که نون به نرخ روز خواری ...‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۲۴ مهر ۱۴۰۱
من کاری به حرف این اقا ندارم ولی از اقای دایی هم انتظار نداشتم وقتی خانواده اون دختر خانم که حمله ای قلبی داشته بیا میگه با ابروی ما بازی نکنید اینقدر سادهه لوحانه فریب بخوره مطلب بذاره مطلب گذاشتن این افراد با من نوعی فرق می کنه
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۱۴:۰۴ ۲۴ مهر ۱۴۰۱
ترحم برشغال تیز دندان ، جفا باشد به حال گوسفندان
این کارهای من درآوردی و اغماض های دلخواه با نام ساختگی ، رافت اسلامی ، سبب جریح و گستاخ تر شدن و حفظ درنده خویی گرگ و کفتارهایی می شود که در قالب آدمی زاد با ظاهری شیک پوش و سخنان روتوش شده (3لب ریدی ها) در جامعه به مشروعیتی خودساخته رسیده اند. جلوگیری نکردن از فعالیت این موجودات پست فطرت ، جریانات مخربی را به مرور زمان فراهم می نماید.
بررسی دقیق و زیر نظر داشتن فعالیت و تولیدات این قشر انگشت شمار ، مطالبه گری کاذب آنان را فراهم نمی کند. اگر برای ورود این نوع افراد به عرصه های هنری ، ورزشی گزینش های مربوط وجود داشته باشد ، در بزنگاه ها لیدر دشمن نمی شوند تا حرف نامربوط بزنند. اگر نظارتی بر اراجیفی که رامبد جوان و تیم تازه به دوران رسیده اش ، سرهم بندی می کنند و به نام آهنگ شاد دووو دووو می خوانند و همه ی مردمی که دعوت کرده اند (از هر طبقه اجتماعی با هر نوع پوشش ...) را هم ترغیب به همراهی می نمایند ، این مزخرفات ابتذالی با نام برنامه ی شاد ، از رسانه ی ملی ، بارها پخش و باز پخش می شوند. اما سرود سلام فرمانده یا کارهای ارزشی اسلامی ملی ، یا محجور و عقب مانده معرفی شده و یا کم تکرار در شبکه های کم بیننده و در ساعات بی مخاطب (برای انجام تکلیف) پخش می شوند. همچنین مسابقه های قمارگونه ی دلقک های نوکیسه و مزدور غرب ، که پس از مدت ها نمایش ، اهداف شومشان بر آقایان آشکار می شود. در دوران جریان فاسد و کلاش اصهال طلب که همه نوع حرکت انقلابی و ارزشمند تخطئه و بایکوت می شود ، اما حالادر کشاکش این نبرد هیبریدی جهانی علیه ایران ، رسانه، هیچ حمایتی از این نوع برنامه ها نمی کند یا دستوری مبنی بر ساخت و پخش 24 ساعته برنامه های ضد تخریب دشمن صادر نمی کند.


در خانه اگر کس است ، یک حرف بس است.
-
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۴ مهر ۱۴۰۱
ساده لوحی و زودباوری یک عده منفعل در شبکه های مجازی باعث تعجب است اینها نه تنها به منافع ملی مملکتشان فکر نکردند بلکه منافع خودشان را بخاطر یکسری هجمه های رسانه ای پوچ بخطر انداختند نوش جونتون و گوارای وجود با این حماقت ها هنوز خیلی کار دارین
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۳:۵۰ ۲۴ مهر ۱۴۰۱
چرا دولت و مخابرات و پلیس فتا جلوی فعالیت اینگونه افراد فرصت طلب رو تو اینترنت نمیگیره تا درس عبرتی برای بقیه باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۲۴ مهر ۱۴۰۱
اون فقط توی فیلماست.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۴ مهر ۱۴۰۱
تعطیل کنید این جور کاسبی مجازی را .اسمش باهاش مجازی ،بگردید دنبال کاسبی حقیقی ،البته دولت هم باید کمر همةرا ببندد و ایجاد اشتفال کند وگرنه.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۲۴ مهر ۱۴۰۱
حالا این نمک‌به‌حروم کی بود...؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۴ مهر ۱۴۰۱
آرایشگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۲۴ مهر ۱۴۰۱
يه الدنگ بي خاصيت
فقط من موندم اونايي كه از اين حرف شنوي داشتن ديگه كي بودن؟
آخرین اخبار