باند فرودگاه مشهد اصلاح شد

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: باند فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد پس از ۱۲ روز بهسازی، به اتمام رسید.

دوشنبه ۱۱ مهرماه گزارش خراسان با عنوان چاله‌های باند فرودگاه مشهد به روایت سازمان هواپیمایی منتشر و در آن عکس‌های دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری از وضعیت باند فرودگاه مشهد چاپ شد تا مهر تاییدی بر مناقشه پرماجرای مشکلات باند فرودگاه مشهد باشد، آن تصاویر شرایط نامناسب باند را روایت می‌کرد و حالا به گفته مدیرکل فرودگاه‌های استان، دقیقا از همان روز یعنی ۱۱ مهرماه جاری عملیات به سازی باند فرودگاه مشهد آغاز شد و پس از ۱۲ روز به اتمام رسید.

جزئیات اصلاح باند ۳۱ راست فرودگاه مشهد

محمود امانی بنی مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی با تشریح جزئیات به سازی و اصلاح باند فرودگاه مشهد به خراسان رضوی گفت: فاز اول عملیات به سازی باند ٣١ راست فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد به طول ٨٠٠ متر انجام شد که این عملیات شامل لایه‌برداری رنگ‌های قدیمی باند، رنگ‌آمیزی مجدد و به سازی بخشی از چراغ‌های لایتینگ بود، البته لایتینگ مشکلی نداشت و اگر نباشد باند غیرفعال است، اما دور بعضی از چراغ‌ها که در عکس‌های گزارش خراسان هم نشان داده شد، اپوکسی ناقصی داشت که همان قسمت‌ها نیز کامل شده و دیگر مشکلی ندارد.

او افزود: انجام این عملیات ١٢ روز با بسته شدن همین باند فرودگاه به طول انجامید و به زودی فاز دوم عملیات به سازی باند آغاز می‌شود.

سال آینده؛ انجام به سازی کلی و روکش آسفالت باند

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی درباره برنامه زمان بندی برای انجام روکش آسفالت باند فرودگاه مشهد ادامه داد: سال آینده مناقصه به سازی کلی و روکش آسفالت باند برگزار خواهد شد تا این کار نیز انجام شود.

امانی بیان کرد: ما عملیات اصلاح باند را انجام دادیم، اما شما خودتان ببینید که اگر باند ایراد داشت چرا از مردادماه که گزارش دفتر سوانح اعلام شده تا مهرماه که ما اصلاح را آغاز کردیم هیچ ترکیدگی انجام نشد؟ امانی بنی در پاسخ به این سوال که آیا گزارش دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی را قبول ندارید؟ تصریح کرد: آن‌ها یک مرجع حاکمیتی هستند و ما که نمی‌توانیم این کار را انجام بدهیم، آن‌ها بگویند باند مشکل دارد ما می‌پذیریم، اما به دلیل این که ذهن‌ها از بی کفایتی لاستیک هواپیما‌ها به باند پرت نشود این کار را انجام دادیم. ما این کار را کردیم که نقص فنی و معیوب بودن هواپیما و لاستیک آن را به گردن فرودگاه نیندازند، من به خود آقای رضایی فر، مدیرکل دفتر سوانح هوایی، گفتم چرا این گزارش‌ها را می‌دهید؟ چرا این کار را می‌کنید؟ گفتند شما به سازی باند را انجام بدهید تا بهانه شرکت‌های هواپیمایی گرفته شود. وی در پاسخ به این سوال که آیا پس از این به سازی گواهی نامه فرودگاهی فرودگاه شهید هاشمی نژاد صادر خواهد شد؟ اظهار کرد: نمی‌دانم، این را باید از سازمان هواپیمایی بپرسید، اما این مثل آن است که بعد از یک تصادف بگویند چرا کارت گواهی نامه راننده معیوب است. این گواهی نامه ربطی به سوانح نداشته است.

حسن رضایی فر مدیر کل دفتر سوانح سازمان هواپیمایی کشوری در همین زمینه از اصلاح باند ۳۱ راست فرودگاه مشهد خبر داد و گفت: در حوادث ترکیدگی لاستیک‌ها در فرودگاه مشهد به اطلاع می‌رساند پس از بسته شدن باند ۳۱ راست فرودگاه مشهد به مدت ۱۲ روز، پنج شنبه فرایند اصلاح باند تمام و باند عملیاتی شد.

او افزود: علاوه بر عیوبی که سازمان هواپیمایی اعلام کرد، به سازی کلی باند نیز انجام شده است.

رسانه‌ها را وارد میدان کنید

یکی از مطالبات جدی که از ابتدای وقوع سوانح در فرودگاه مشهد و گرفتن انگشت اتهام به سوی باند فرودگاه مشهد مطرح شد، حضور بی واسطه رسانه‌ها در فرودگاه مشهد و بررسی وضعیت باند فرودگاه مشهد به صورت شفاف با حضور کارشناسان بود که این مطالبه چندین بار از سوی «خراسان» به مدیران فرودگاه مشهد اعلام شده، اما هنوز جوابی به آن داده نشده است.

اقدام مسئولان فرودگاه برای به سازی باند و انجام روند عملیاتی آن و البته توجه به مطالبات افکار عمومی در این زمینه، کاری شایسته تقدیر است که البته نافی درخواست پیشین ما برای بازدید رسانه‌ها از باند فرودگاه مشهد نمی‌شود و همچنان این مطالبه از سوی مسئولان فرودگاه مشهد برقرار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۲۳ مهر ۱۴۰۱
خداروشکر. ان شاءالله حوادث کمتر بشه