اعضای خانواده به آموزش مستمر و پویا نیاز دارند

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: آموزش والدین لازم است و در هر منطقه نیاز‌های آموزشی آنان به طور دقیق شناسایی و براساس آن برنامه آموزشی طراحی شود.

طالب محمدی با تاکید براهمیت نقش خانواده‌ها و مشارکت وهمکاری آن‌ها در امور مدرسه اظهارداشت: برنامه‌های هفته پیوند اولیاء ومربیان از ۲۴ تا ۳۰ مهرماه در مدارس استثنایی شهرستان‌ها ومناطق تابعه استان برگزار می‌شود.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: برگزاری انتخابات، کلاس و کارگاه‌های آموزش خانواده در راستای مشارکت راهبردی والدین در امر تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیاز‌های ویژه از برنامه‌های پیش بینی شده در این هفته می‌باشد.

او نقش اولیاء ومربیان در طراحی مسیر زندگی، نقش اولیاء ومربیان در آموزش، نقش اولیاء ومربیان در هویت بخشی، نقش اولیاء ومربیان در تعاملات ارتباطی، نقش اولیاء ومربیان در ایجاد نشاط، نقش اولیاء ومربیان در ارزش‌های دینی و نقش اولیاء ومربیان در انتخاب آگاهانه زمینه‌های تحصیلی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه را عناوین روز‌های هفته پیوند اولیاء ومربیان اعلام کرد.

محمدی افزود: ضرورت ارتباط خانه و مدرسه برکسی پوشیده نیست و مورد توجه صاحب نظران تعلیم و تربیت و نظام‌های آموزشی در جهان بوده‌است، اما کیفیت این ارتباط می‌تواند اثر‌بخشی فرایند تربیت را به میزان قابل توجهی تحت تاثیر قرار دهد.

او با تاکید بر اهمیت آموزش اولیای دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه تصریح کرد: اعضای خانواده به آموزش مستمر و پویا نیاز دارند و برای آموزش والدین لازم است در هر منطقه نیاز‌های آموزشی آنان به طور دقیق شناسایی و براساس آن برنامه آموزشی طراحی شود.

محمدی گفت: تقویت نقش انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس استثنایی از طریق جلب مشارکت وبهره مندی از توانایی اولیا با هدف ارتقای کیفی خدمات آموزشی، پرورشی و توان بخشی در جهت پیشبرد هرچه بهتر آموزش و پرورش دانش آموزان با نیاز‌های ویژه است.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان ادامه داد: تلاش می‌شود با ارتقای سطح آگاهی در حیطه تربیتی و افزایش سطح مهارتی به لحاظ عملکردی نگرش، احساسات و واکنش‌های عاطفی خانواده‌ها به سمت آشنایی با ویژگی‌های خاص، توانمندی وعلاقمندی‌های دانش آموزان با نیاز‌های ویژه هدایت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.