استخدام ۲۵ نفر نابینا و کم بینا در آموزش وپرورش خراسان رضوی

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی خراسان رضوی گفت: در آزمون استخدامی ۱۴۰۱ تعداد ۲۵ نفر از افراد نابیناو کم بینا در آموزش وپرورش خراسان رضوی استخدام شدند.

حمید رضا علیزاده معاون توانبخشی سازمان بهزیستی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر تعداد ۱۸ هزار نفر نابینا و کم بینا در سطح استان در سازمان بهزیستی پرونده دارند که از این تعداد ۸ هزار و پانصد نفر در شهر مشهد ساکن می‌باشند.

وی درباره ارائه خدمات به افراد نابیناو کم بینا افزود: بهزیستی استان به افرادی که در این سازمان دارای پرونده می‌باشند بصورت ماهانه مبلغی بعنوان کمک معیشتی پرداخت می‌کند٬ ضمن اینکه در بحث اشتغال و بازسازی منازل ونیز وام خود اشتغالی کمک‌هایی به این عزیزان داده می‌شود.

علیزاده انتقادی هم نسبت به اجرایی نشدن قانون استخدامی نابینایان در دستگاه‌هایی اجرایی کشور داشت و بیان کرد: طبق قانون ۳ درصد سهم استخدامی افراد معلول از جمله نابینایان و کم بینایان در دستگاه‌های اجرایی و دولتی است، اما متأسفانه این قانون به درستی اجرا نمی‌شود.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: برخی از افراد نابینا و کم بینا در استان و شهر مشهد دارای تحصیلات دانشگاهی و عالیه می‌باشند، اما بخاطر عدم بینایی اشتغال به کار نمی‌شوند.

او درباره غربالگری کودکان دربحث بینایی تصریح کرد: در کودکان سن غربالگری بین سنین ۳ تا ۶ سال است واگر این افراد دارای مشکلات بینایی و کم بینایی باشند بهزیستی خدماتی را به این افراد بصورت رایگان ارائه می‌دهد.

وی در پایان افزود: تمامی هزینه‌های جاری از جمله پزشک متخصص و ارائه عینک به این افراد بصورت رایگان ارائه می‌شود٬ ضمن اینکه هزینه‌ای تا سقف ۵ میلیون تومان بعنوان کمک هزینه پزشکی بصورت رایگان به این عزیزان پرداخت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۲۲ مهر ۱۴۰۱
بی شرفها آدمهای سالم‌ بیکار میگردن، علیل و مریض میبرن سر‌کار !