روسیه: اگر اوکراین به ناتو بپیوندد باید منتظر جنگ جهانی سوم بود

یک مقام ارشد روسیه هشدار داد در صورت پیوستن اوکراین به ناتو به رهبری آمریکا جهان باید منتظر آغاز جنگ جهانی سوم باشد.

یک مقام شورای امنیت روسیه امروز (پنجشنبه) به نقل از یک مقام ارشد دولت روسیه گفت: اگر اوکراین در ائتلاف نظامی ناتو به رهبری آمریکا پذیرفته شود، درگیری‌های نظامی در اوکراین به جنگ جهانی سوم تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، تنها چند ساعت پس از اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه رسماً الحاق ۱۸ درصد از خاک اوکراین را در تاریخ ۳۰ سپتامبر به کشورش اعلام کرد، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین نیز در پیشنهادی غیرمنتظره خواستار عضویت سریع در ناتو شد.

عضویت کامل اوکراین در ناتو بسیار دور از ذهن است چراکه تمامی ۳۰ عضو این ائتلاف باید موافق پیوستن این کشور به این ائتلاف نظامی باشند.

الکساندر وندیکتوف، معاون دبیر شورای امنیت روسیه در این باره گفت: کی یف به خوبی می‌داند که چنین اقدامی به معنای تشدید قطعی جنگ و آغاز جنگ جهانی سوم خواهد بود.. ندیکوف، معاون نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت و از متحدان قدرتمند پوتین گفت که او احساس می‌کند که درخواست اوکراین یک نمایش سیاسی است چراکه غرب به پیامد‌های قطعی عضویت اوکراین در ناتو به خوبی واقف است.

روسیه در هفته‌های گذشته هشدار داده هر گونه اقدام اروپا و همراهی این کشور‌ها با اوکراین به منزله تعدی به خاک این کشور است و مسکو ممکن است برای دفاع از خاک کشورش به استفاده از سلاح‌های هسته‌ای متوسل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار