صدور موافقت اصولی با طرح ساخت تاسیسات آب شیرین‌کن در منطقه بحرکان

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان از صدور موافقت اصولی با طرح ساخت تاسیسات آب شیرین‌کن در منطقه بحرکان هندیجان از سوی سازمان بنادر و دریانوردی کشور خبر داد.

صدرالله بهرامی گفت:این طرح با ظرفیت تولید ۲۵ هزار متر مکعب در شبانه‌روز توسط شرکت آب و فاضلاب خوزستان برای تامین بخشی از آب آشامیدنی هندیجان، زهره، ماهشهر، بندر امام خمینی (ره) و شهر چمران اجرا می‌شود.

او می‌گوید:به منظور رعایت الزامات قانونی ناظر بر ساخت و بهره‌برداری از سازه‌ها و تاسیسات ساحلی، حسب قوانین و مقررات جاری، مجوز‌های ساخت و بهره‌برداری این طرح پس از ارائه مدارک و دریافت استعلام‌های لازم از مراجع ذیربط صادر خواهد شد.

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به بند ۲۲ ماده ۳ فصل دوم آیین نامه سازمان بنادر و دریانوردی بر لزوم دریافت مجوز‌های لازم برای ساخت و بهره‌برداری از سازه‌های ساحلی و دریایی تاکید می‌شود.

به گفته او صدور این مجوز حسب اعمال حاکمیت در عرصه سواحل کشور صورت خواهد گرفت و همه فعالان اقتصادی در حوزه سواحل و بنادر ملزم به رعایت قوانین و دریافت مجوزهرگونه فعالیت هستند.

این مقام مسئول گفت: ارگان‌ها و مراجع قانونی فقط می‌توانند به طرح‌ها و تاسیساتی که مبادرت به اخذ مجوز کرده‌اند، تسهیلات ارائه نموده و از این مزیت برخوردار شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۹:۴۵ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
استان خوزستان با توجه به نزدیکی به خلیج فارس میتواند به قطب اب شیرین کنهای کشور تبدیل شود و سرسبزی و ابادانی خود را در طول و همیشه و حتی در خشکسالی و همه سال تضمین کند.