برخورداری اتباع افغان ساکن اردکان از حقوق شهروندی

فرماندار اردکان: گفت: حقوق شهروندی به پناهجویان افغانی که چندین دهه زندگی مسالمت آمیز با مردم این شهرستان داشته اند، تعلق می‌گیرد.

حسین سبزواری فرماندار اردکان در نشست با اتباع افاغنه اردکان ضمن تبریک هفته وحدت با تاکید بر اینکه وحدت موجب سربلندی، عزت و افتخار می‌شود، گفت: از زمانی که افغانی‌ها به استان یزد مهاجرت کرده اند چندین دهه می‌گذرد، نگاه مسئولان دیگر میزبان و مهمان نیست.

او افزود: امروز اتباع خارجی جزئی از جامعه محسوب می‌شوند.

فرماندار اردکان تصریح کرد: لازم است به این افراد امکانات آموزشی و فرهنگی داد و از طرفی زیرساخت‌های مناسب از جمله لوله کشی آب فاضلاب و گازرسانی برایشان فراهم کرد تا آینده روشنی در پیش رو داشته باشند.

او خطاب به بزرگان افاغنه شهرستان تاکید کرد: فرهنگ، سنت و آداب و رسوم خود را حفظ کنید چرا که هویت شماست وهرگز نگاه تحقیر به آن نداشته باشید.

فرماندار اردکان گفت: در فاصله زمانی بین ۲ روایت میلاد پیامبر، هفته وحدت نامگذاری شد و این حرکت نکته بزرگی داشت که پیامبر جهانیان، کتابش و قبله یکی است و نباید شکاف و جدایی بین امت اسلامی وجود داشته باشد.

سبزواری اظهار امیدواری کرد:که روز به روز شاهد کم رنگ مشکلات باشیم و فضای آرامش برای اردکانی‌ها برقرار شود.

هفته وحدت در ایران اسلامی به یک نماد و آغازگر رویه و سیاست وحدت‌گرایانه و سرمنشا اتحاد و یکی شدن همه مسلمانان دنیا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۱۲ دی ۱۴۰۱
جای تأسف داره که از تجربه عقلانی و جهانی در حوزه مهاجرت پذیری استفاده نمی کنید و به صورت هیجانی تصمیم گیری های کلان در مورد منافع ملی و آینده فرزندان ایرانی میکنید.
آخرین اخبار