کاهش ناگهانی دمای هوا

اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه نسبت به کاهش ناگهانی دمای هوا و احتمال وارد شدن خسارت به برخی محصولات کشاورزی هشدار زرد اعلام کرد.

سعید قاسمی رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه گفت : این هشدار به دلیل کاهش حداقل دمای هوا به محدوده چهار تا پنج درجه سانتی گراد در نواحی سردسیر استان اعلام شده است.

سعید قاسمی افزود: شروع فعالیت این هشدار از بامداد امروز تا پایان بامداد جمعه خواهد بود که در این بازه زمانی احتمال وقوع خسارت به محصولات باغی و زراعی بسیار محتمل است.

وی اضافه کرد: عمده مناطقی که این هشدار برای آن‌ها صادر شده مناطق سردسیر استان بخصوص شهرستان‌های سنقر، کنگاور و اسلام آباد غرب است که در آن احتمال وقوع خسارت به محصولات باغی و زراعی حساس به دمای زیر پنج درجه پیش بینی می‌شود.

قاسمی، روشن کردن آتش و ایجاد مه دود در باغات (در ساعات نزدیک صبح و بامداد)، برداشت محصولات زراعی و باغی حساس پس از مشورت با کارشناسان جهاد کشاورزی و انتقال به انبار‌های استاندارد از جمله مواردی است که در این شرایط توصیه می‌شود.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان‌های حمیل، کنگاور، کوزران، اسلام آباد غرب و سنقر با ۲ درجه سانتی گراد بالای صفر سردترین و قصرشیرین و سرپل ذهاب با ۳۲ درجه گرمترین نقاط استان بودند.

قاسمی افزود: در همین مدت دمای هوای کرمانشاه بین پنج تا ۲۹ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان بود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.